شورای شهر

۱۳۷ هکتار بافت فرسوده در منطقه ۲۰

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سیداحمد صفوی در دویست و پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز تشکیل شوراهای اسلامی اظهار داشت: مجموعه فرهنگی برج طغرل برای ساماندهی آن نیاز به اعتبارات است که هنوز تامین اعتباری صورت نگرفته است و این پروژه نیاز به اعتبارات بیشتری دارد. 

وی تاکید کرد: در منطقه ۲۰، ۱۳۷ هکتار بافت فرسوده وجود دارد که در قالب ۷۷۰۰ پلاک است که هر ساله ۱۰ درصد از بافت‌های فرسوده نوسازی می‌شود.

صفوی ادامه داد: بسته‌های تشویقی خوبی نیز برای نوسازی بافت‌های فرسوده در منطقه ۲۰ در نظر گرفته شده است و ۵۰ میلیون تومان وام بدون کارمزد داده می‌شود.

وی افزود: امید است با ایجاد کارگروه‌های مشترک بتوانیم تصمیمات بهتری را اتخاذ کنیم.

شهردار منطقه ۲۰ گفت: طرح ساماندهی اطراف حرم نیز به تصویب رسیده است که در حال حاضر عدم مطابقت‌هایی نیز وجود دارد که مورد بررسی قرار می‌‌گیرد.

صفوی گفت: حدود ۴۰۰ پلاک در اطراف حرم وجود دارد که هزینه تملک آن ۵۰۰ میلیارد تومان می‌شود که این اعتبار باید تامین شود.

وی درباره ساخت هتل در این منطقه اظهار داشت: ۲ هتل در این منطقه در حال ساخت است و شهرداری نیز مساعدت لازم را در این خصوص داشته است.

صفوی افزود: درباره پارکینگ طبقاتی نیز تسهیلات لازم در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌‌گیرد.

وی بیان داشت: درمورد حمل و نقل نیز در خط ۶ مترو تاکیدی داشته‌ایم و مصوبه‌ای نیز اخیرا داشته‌ایم که از دولت‌آباد تا شهر ری ۶ ایستگاه مترو ایجاد شود و این اقدام نیز در برنامه سال ۹۵، قرار می‌‌گیرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا