ورزشی

واکنش کفاشیان به خبر قهر کی روش

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علی کفاشیان در حاشیه مراسم افتتاحیه مرکز ایفمارک گفت: این مرکز یکی از بخش‌های مورد نیاز تیم ملی بود. خدا را شکر توانستیم آن را افتتحا کنیم. ساخت این مرکز ۳/۵ سال به طول انجامید.

وی در مورد اینکه آیا فیفا هم برای برپایی این مرکز کمکی کرده است، اظهار داشت: فیفا حدود ۵۰۰ هزار دلار کمک کرده است. البته ابتدا نماینده‌های آنها برای بازدید به اینجا آمدند و سپس تصمیم برای کمک را نهایی کردند.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد جلسه صبح امروز در وزارت ورزش، عنوان کرد: در این جلسه از اعضای هیأت رئیسه فدراسیون قدر دانی شد.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا به وزارت ورزش نامه زده که تا اساسنامه مصوب نشود انتخاب برگزار نخواهد شد، گفت:  بله این نامه را دادیم. به طور شفاهی وزیر به ما قول داده اساسنامه تائید می‌شود تا انتخابات طبق درخواست سازمان بازرسی انجام شود.

وی در مورد اینکه اگر مصوبه صادر نشود، انتخاب لغو خواهد شد، عنوان کرد:‌ان‌شاءالله مصوب خواهد شد.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه عراق نمی‌تواند در ایران از عربستان میزبانی کند، تصریح کرد‌: بازی‌های رفت این تیم در تهران برگزار شد و باید مسابقات برگشت هم در این جا برگزار شود.

وی افزود: کی‌روش می‌خواست مرکزی برای تیم ملی داشته باشد که اکنون امکانات پزشکی، سونا و جکوزی در آن است. هر وقت کی‌روش بخواهد این مرکز را خالی می‌کنیم و در اختیارش می‌گذاریم.

وی در مورد اینکه فیفا فقط ۵ سال اجازه بهره‌برداری از ایفمارک را داده است، گفت: نه زمان خاصی را در نظر نگرفته است. فیفا ۵۰۰ هزار دلار به این مرکز کک کمک کرده که این کمک در قالب تجهیزات پزشکی است. قرار است در این مرکز به فوتبال کشورهای آسیای مرکزی هم خدمات پزشکی ارائه کنیم.

کفاشیان در مورد اینکه کی‌روش با دکتر هراتیان قهر کرده و امروز نیامده است، گفت: نه آنها قهر نبودند. هراتیان کارش چیزی دیگر است و کی‌روش هم کارش چیز دیگر. کی‌روش راه دور است و فیلم افتتاح مرکز را برایش در پرتغال می‌پرسیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال بدون تصویب اساسنامه چگونه است، گفت: ما به وزیر محترم نامه نوشتیم و گفتیم اگر تائید کنند که اساسنامه مورد قبول است وزارت ورزش هم بعدا مصوبه را از دولت بگیرد،‌ انتخابات را برگزار می‌کنیم که وزیر این مسئله را قبول کرد و به همین دلیل ۱۸ اردیبهشت ماه انتخابات برگزار می‌شود.

وی در مورد اینکه دولت اساسنامه را تائید می‌کند یا خیر،‌گفت: قرار است دکتر گودرزی با دولت صحبت کند و فرایند تصویب اساسنامه را انجام دهند. اما وزارت ورزش وقتی اساسنامه ما را به رسمیت بشناسد، کافی است و انتخابات برگزار می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه اگر نامزد انتخابات دو سوم آراء را کسب نکند چه اتفاقی رخ می‌دهد،‌گفت: در انتخابات نماینده AFC حضور دارد و هر رئیسی باید دو سوم آرا را کسب کند. اگر این اتفاق رخ ندهد مجمع باید تنفس بدهد و از نامزدهای جدید دوباره اسم‌نویسی کنند. امکانش هست چنین اتفاقی رخ دهد. ان‌شاءالله که این جور نمی‌شود. مجمع باید در این مورد تصمیم‌گیری کند و انتخابات با ثبت‌نام از افراد جدید و حضور افراد قدیمی برگزار شود.

وی در مورد اینکه دو نامزد اسم او را به عنوان نائب‌رئیس اعلام کرده‌اند، گفت: برایم فرقی نمی‌کند چه کسی انتخاب شود. من می‌خواهم به فوتبال کشورم کمک کنم و تجربیاتم را انتقال دهم.

کفاشیان در مورد اینکه جلسه در وزارت ورزش صبح امروز چگونه بود‌، گفت: جلسه برای تقدیر و تشکر از اعضای هیأت رئیسه بود. و اینکه انتخابات خوب در کمال صحت و سلامت انجام شود.

وی در مورد اینکه حدس می‌زند چه کسی رئیس هیأت فوتبال می‌شود،‌گفت: روز ۱۸ اردیبهشت می‌گویم. هر کسی هم که انتخاب شود مجمع به آن احترام می‌گذارد.

کفاشیان در مورد اینکه خودش حق رای دارد یا نه، گفت: بله من حق رای دارم البته نه به عنوان رئیس فدراسیون بلکه به عنوان عضو AFC حق رای دارم. شاید هم رای ندهم.

وی در مورد اینکه کارمندان فدراسیون نگران آینده‌شان هستند، گفت: وقتی من بروم شرایطشان بهتر می‌شود. حقوق‌شان اضافه می‌شود.

کفاشیان درمورد اینکه وقتی اسلامیان نایب رئیس دوم شود باید رئیس سازمان لیگ هم باشد، تصریح کرد: اینگونه نیست؛ وی می‌تواند تنها نایب رئیس دوم باشد و رئیس سازمان لیگ نباشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا