سیاسی

واکنش چمران به ادعای پولشویی در شهرداری سابق: سند و مدرک بدهند من هم حمایت می کنم

رئیس سابق شورای شهر تهران گفت: اگر کسی مدعی است در شهرداری سابق پولشویی صورت گرفته، اسناد و مدارک را ارائه کنند ما هم حمایت می کنیم.

به گزارش شوراآنلاین، مهدی چمران با اشاره به اتهامات اخیر پیرامون رد پای پولشویی در شهرداری سابق تهران از سوی اصلاح طلبان اظهار داشت: در سیستم های دولتی و نیمه دولتی مثل شهرداری طرح مسایلی همچون پولشویی بی معنی است، همانطور که درآمد دولت از مالیات است شهرداری نیز درآمد خود را از محل عوارض اخذ می کند، بنا براین منبع درآمد شهرداری مشخص است در حالی که پولشویی در شرایطی معنا دارد که مبدا پول مشخص نباشد و از راه هایی مثل قاچاق به دست آمده باشد در این صورت برای پاک کردن آن نیاز به پولشویی است.

رئیس شورای چهارم شهر تهران با تاکید براینکه مسئله پولشویی و نظایر آن نمی تواند در شهرداری تهران مصداق داشته باشد افزود: قانون مبارزه با پولشویی سال‌ها قبل توسط مجلس تصویب شده که یکی از بندهای حسابرسی که حسابداران رسمی انجام می دانند و همه شرکت ها و معاونت ها را حسابرسی می کردند، پس از آن در صحن علنی شورا و با حضور خبرنگاران ارائه می شد، این موضوع در شورای سابق انجام می شد اما در این شورا نه.

وی با تاکید براینکه یکی از موارد مورد توجه در شهرداری و شورای سابق رعایت قانون مبارزه با پولشویی است و همواره در همه گزارش ها همیشه مورد توجه بوده است، گفت: اگر کسی مدعی است در شهرداری سابق چنین چیزی وجود دارد سند و مدارک را ارائه کنند ما هم حمایت می کنیم، آنها باید مدارک واسناد را به دادگاه بدهند اعلام ارزش قانونی ندارد.

چمران با اشاره به اهداف شخصیت ها و رسانه های اصلاح طلب از طرح چنین مسایلی با گذشت بیش از یک سال از دوره مدیریت سابق شهرداری تهران تصریح کرد: این افراد سعی دارند کم کاری‌ها، ندانم کاری‌ها و خراب کاری های خود را پنهان کنند چرا که این مطالبات وجود دارد که این شورا و شهرداری طی مدت گذشته چه کرده اند؟ چرا کم کاری می کنند؟ از همین رو به جای پاسخ مدیریت قبلی را تخریب می کنند.

رئیس سابق شورای شهر تهران ترس اصلاح طلبان از مسئولیت گرفتن شهردار سابق علت دیگر تخریب ها دانست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا