اجتماعی و فرهنگی

گسترش مراکز درمانی در اسلامشهر

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  دکتر علی ربیعی در مراسم تجلیل از فعالان حوزه سلامت و عیادت از بیماران که روز گذشته در بیمارستان میلاد برگزار شد، با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی در گذشته در نزاع های سیاسی کمتر کارکردهای انسانی و عظیم خود را نشان داد و مورد شناسایی قرار نگرفت، گفت: امروز سازمان تامین اجتماعی با یک مدیریت با خلوص اداره می شود و کارکردهای واقعی این سازمان خود را نشان داده است و امیدواریم کارکردهای این سازمان بیش از پیش مشخص شود و علاوه بر آن صندوق بازنشستگی کشوری و تامین اجتماعی بتواند به زندگی اجتماعی بازنشستگان بپردازند و از حالت صندوق کارپرداز حقوق خارج شوند.

دکتر ربیعی با بیان اینکه بیمه عمر مستمری‌بگیران تامین اجتماعی انجام شده است، گفت: همه هم و غم دولت یازدهم کاستن از رنج و مشکلات مردم است. جامعه با امید رشد می‌کند و از بین بردن این امید کار شایسته‌ای نیست. هرچند این مسئله به معنای ندیدن نارسایی‌ها نیست. ما بعد از سال‌ها تلاش کردیم تا فاصله وحشتناک میان مزد و تورم را کاهش دهیم. همه جناح‌های سیاسی باید بدانند که حق نداریم امیدها را برای دستاوردهای کوچک سیاسی کمرنگ کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصویب برنامه مساعدت اجتماعی در کمیسیون اجتماعی دولت خبر داد و گفت: در سال ۹۵ طرح مسکن بازنشستگی را آغاز خواهیم کرد.

وی با اشاره به گرامیداشت روز مددکار گفت: جامعه باید به سمتی برود که هر فرد در کنار دیگری قرار بگیرد و اگر عضوی از جامعه به درد بیاید باقی جامعه نیز دچار درد شوند.

ربیعی افزود: ما در سال ۹۴ سال سختی را پشت سر گذاشتیم اما چند کار مهم را دنبال کردیم و برای گسترش حمایت و مدد اجتماعی تلاش کردیم. ازجمله اینکه تسهیل واگذاری کودکان فاقد پدر و مادر را دنبال کردیم. علاوه بر آن به والدینی که قصد سر راه گذاشتن فرزندان خود را داشتند کمک کردیم تا از این کار خودداری کنند. همچنین تلاش کردیم تا اقوام کودکان بی‌سرپرست را پیدا کنیم و به آنها کمک کنیم تا بتوانند از این کودکان نگهداری کنند.

وی با اشاره به در نظر گرفتن بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی برای تامین وسایل توانبخشی معلولین در سال ۹۵ اظهار کرد: با این بودجه سعی می‌کنیم ۹۰ درصد کل کشور را تحت پوشش قرار دهیم. آیین‌نامه صندوق اشتغال مددجویان نیز اکنون آماده است و در آینده شاهد تحول در حوزه اشتغال مددجویان خواهیم بود و امیدواریم بتوانیم برای معلولان متناسب با شرایطشان اشتغال مناسبی فراهم کنیم که پس از نیمه سال جاری گزارش قابل قبولی را در این زمینه ارائه دهیم.

ربیعی ادامه داد: بحث بیمه زنان سرپرست خانوار را با شدت بیشتری ادامه خواهیم داد و بودجه‌ای را که برای آن اختصاص داده بودیم با موانع قانونی روبه‌رو بود بنابراین در این زمینه همکاری‌هایی را با صندوق بیمه روستایی انجام می‌دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: اقدام بسیار مهم دیگری که از سال ۹۴ آغاز شد و در سال ۹۵ ادامه دارد تصویب برنامه مساعدت اجتماعی در کمیسیون اجتماعی دولت بود که در نوبت دستور کار دولت در چند جلسه آینده قرار دارد.

وی یکی از مهمترین برنامه‌های این وزارتخانه را بیمه فراگیر اجتماعی خواند و گفت: این بیمه برای افراد در سطوح پایین بدون مشارکت آنها و با حمایت کامل دولت و برای افراد در سطوح بالا با مشارکت خودشان متناسب با درآمدشان و با حمایت دولت انجام خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بیمه سلامت ایرانیان گفت: این بیمه قرار بود افرادی را که از سوی کارفرمایان بیمه نشدند یا خود در مشاغلی هستند که قادر به بیمه خود نیستند تحت پوشش قرار دهند و اکنون شاهدیم که نزدیک به ۱۰ میلیون نفر از کسانی که این بیمه را دریافت کردند؛ کارگران غیررسمی بودند که قادر به بیمه خودشان نبودند. همچنین در برنامه‌ای دیگر نیز قصد رسمی کردن مشاغل غیررسمی را داریم تا هم از بیمه بازنشستگی و هم از بیمه درمانی استفاده کنند.

وی تاکید کرد: لایحه حمایت از معلولان به علت آنکه مشمول اصل ۸۵ در مجلس شورای اسلامی شد با سرعت بررسی و از سوی شورای نگهبان رد شد اما با صحبت‌هایی که انجام شده این لایحه در روزهای اول مجلس بعدی با درخواست نمایندگان دوباره در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود و از آنجا که روی آن کار کارشناسی صورت گرفته؛ امیدواریم که با مشکل روبه‌رو نشود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه حقوق اسفندماه بازنشستگان فولاد تا چند روز آینده پرداخت می‌شود، گفت: تلاش می‌کنیم که در زمینه مسکن بازنشستگی در سال آینده قدم برداریم. همچنین ۵۰۰ میلیارد تومان نیز در بودجه برای این امر در نظر گرفته شده است و با بانک‌ها نیز در این زمینه مذاکره داشته‌ایم.

وی در پایان با اشاره به همکاری‌های بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن گفت: همکاری‌های این نهادها با ما تبلور هم‌افزایی دستگاه‌ها در نظام است.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی : برنامه تامین اجتماعی برای ساخت ۱۰ بیمارستان مشابه بیمارستان میلاد تهران در کشور

دکتر سیدتقی نوربخش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی نیز  بعد از عیات از بیماران بیمارستان میلاد تهران به همراه علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: کار طراحی سه بیمارستان مشابه بیمارستان میلاد تهران در بیرجند، اهواز و ایلام آغاز شده است.

وی، انجام هشت هزار بستری در سال گذشته در بیمارستان میلاد تهران و مراجعه روزانه ۶ هزار مراجعه کننده به این بیمارستان را نشان دهنده حجم خدمات در این بیمارستان اعلام کرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه کلینیک و پلی کلینیک های بیمارستان میلاد تهران برای ارائه خدمات درمانی سرپایی، خارج از فضای این بیمارستان راه اندازی می شود، افزود: امسال کار ساخت آنها آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: ۳ مرکز تحقیقاتی و پژوهشی با مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این بیمارستان فعالیت می کنند.

نوربخش اضافه کرد: بیمارستان میلاد یک مرکز درمانی کاملا خود گردان است و سطح رضایتمندی بیماران این بیمارستان در سطح قابل قبولی است و امیدواریم در سال جاری شاهد گام های بهتر و مهمتری در خدمات دهی به مخاطبان این سازمان باشیم.

گفتنی است در این مراسم از دکتر اسماعیل مغانلو متخصص داخلی ، دکتر مسعود فاخری متخصص ارتوپدی ، فریبا گدازی پرستار بخش مغز و اعصاب زنان ، مهندس مسعود عباسپور رئیس واحد فنی و مهندسی ، دغاوود سرداری مسئول واحدهای نمونه گیری و پذیرش آزمایشگاه  و طیبه نوروزی متصدی تغذیه بیمارستان میلاد با حضور دکتر ربیعی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی ، دکتر نوربخش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی ، دکتر محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور ، دکتر همتی معاون درمان سازمان تامین اجتماعی و دکتر فیاض مدیر عامل بیمارستان میلاد با اهدای لوح تقدیر شدند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا