اجتماعی و فرهنگی

افت شاخص بورس در فروردین ماه

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  در اولین ماه امسال تعداد ۲۳۴۴۶ میلیون سهم و حق قتدم به ارزش ۵۸۶۹۹ میلیارد ریال در یک میلیون ۷۳۲ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب ۳۸.۸، ۴۰.۶ و ۲۰.۸ درصد کاهش را نسبت به اسفند پارسال نشان می دهد.

ارزش معاملات نرمال هم در این مدت به ۵۸۶۴۰ میلیارد ریال و حجم معاملات معاملات نرمال به ۲۳۴۳۱ میلیون سهم رسید که به ترتیب با ۳۷ و ۳۵.۷ درصد کاهش همراه شدند.
تعداد ۲۶۲۵۶۶۷ برگه اوراق مشارکت نیز به ارزش ۲۶۳۳ میلیارد ریال در فروردین امسال معامله شد که نسبت به اسفند ماه ۹۴ به ترتیب ۹۴.۸ و ۹۵ درصد کاهش را نشان می دهد.
این گزارش می افزاید: شاخص کل هم در نخستین ماه بهار امسال با ۱۷۸۹ واحد کاهش، معادل ۲.۲۳ درصد افت کرد و به ارتفاع ۷۸ هزار و ۴۳۱ واحد عقب نشینی کرد.
همچنین شاخص بازار اول با ۲۰۵۰ واحد کاهش به رقم ۵۴۹۵۴ واحد و شاخص بازار دوم با ۸۳۹ واحد افزایش به عدد ۱۷۱۱۰۷ واحد رسید و به ترتیب با ۳.۶۰ درصد کاهش و ۰.۴۹ درصد افزایش مواجه شدند.
گروه محصولات چوبی نیز با ۲۷.۲۹ درصد، انتشار، چاپ و تکثیر با ۱۳.۵۹ درصد، دباغی، پرداخت چرم و ساخت انواع پاپوش با ۱۲.۵۰ درصد، سایر محصولت کانی غیرفلزی با ۹.۶۷ درصد، سایر واسطه گریهای مالی با ۷.۹۶ درصد و عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم با ۶.۲۲ درصد بیشترین تغییر در شاخص صنایع را نسبت به سایر گروه ها در ماهی که گذشت به خود اختصاص دادند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا