اجتماعی و فرهنگی

خانواده شهدا نیازمند توجه بیشترند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاینرییس ستادتوان افزایی و حمایت از فعالیت سازمانهای مردم نهاد شهر تهران گفت: مسئولین باید با برنامه ریزی صحیح مشکلات ایثارگران را به حداقل ممکن کاهش دهند.

 
الهه راستگو عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران  در دومین جشن تولد پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها به نیابت از ۴۰۰۰ شهید منطقه ۱۷که پیش از ظهر امروز باحضور رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و برخی دیگر از مدیران شهری به بهانه تجلیل از پدران و مادران شهید در فرهنگسرای بهاران برگزار شد ضمن تبریک  ایام ماه مبارک رجب و گرامی داشت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و امام علی(ع) با بیان اینکه ملت ایران با پاسداشت ارزشهای اسلامی همواره  قدردان خون شهدا بوده اند  اظهارداشت:  صبر مادران و پدران شهید در دوران دفاع مقدس و پس از آن همواره ستودنی بوده و مردم امنیت حاصل شده در سایه این فداکاری بزرگ را هرگز فراموش نخواهند کرد.
 
وی آرامش واقتدار حاصل شده در کشور را مدیون مجاهدت شهدا در جبهه نبرد حق علیه باطل و ایثارگری خانواده شهدا و جانبازان دانست و تاکید کرد: اگرچه مسئولین نیز همواره توجه به خانواده بزرگ شهدا را اولویت نخست و اولیه خود قرار داده اند اما باتوجه به هجمه فرهنگی دشمن و جنگ نرم استکبار  امروز دفاع از آرمانهای این افراد و امنیت حاصل شده مسئولیتی همگانی است.
 
معاون اداری و اجرایی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر حفظ ارزش‌های شهدا و تداوم مسیر آنان، توجه به مشکلات و نیاز خانواده شهدا را  در این راستا مهم خواند وگفت: اگر پیشرفتی حاصل شده در سایه حضور حماسی  جوانان و پدرانی  بود که جانشان را در دفاع از شعائر اسلامی هدیه کردند.
 
راستگو هرگونه انحراف از ارزشهای اسلامی را  انحراف از مسیر هموار شده این مردان آسمانی ذکر کرد و گفت:  اگرچه شهرداری تهران نیز همواره با اجرای برنامه های متعدد سعی در ارج نهادن به مقام شامخ شهدا داشته اما باتوجه به فعالیت سازمانی باعنوان بنیاد شهید و امور ایثارگران بهتر است وضعیت خانواده های شهدا به خصوص والدین آنان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
 
وی مزین نمودن نام معابر شهری به نام شهدا  و یا تجلیل از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران را کمترین اقدام دستگاهها و مسئولان دانست و یادآورشد: متاسفانه باتوجه به گذشت تقریبا سه دهه از جنگ تحمیلی همسران و به خصوص مادران شهدا و ایثارگر از سن جوانی و میانسالی عبور کرده اند و کهولت سن امروز مشکلاتی را برایشان فراهم ساخته که از این حیث لزوم برنامه ریزی صحیح جهت به حداقل رساندن مشکلات این سرمایه های نظام ضروری است.
 
رییس کمیته مشارکت های مردمی شورای اسلامی شهر تهران به قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی درخصوص حمایت از خانواده های شهدا و ایثارگر اشاره کرد و گفت: عدم به اجرا رسیدن برخی از این قوانین امروز این افراد را با چالشی جدی مواجه ساخته و مسئولین باید ضمن تصویب قوانین حمایتی جدید این بخش را بیشتر مورد توجه قرار دهند.
 
راستگو در پایان اجرای اینگونه برنامه ها  را در ارتقاء آگاهی مسئولین از چالش ها، مشکلات و موانع پیشرو خانواده شهدا و ایثارگر موثر خواند و افزود: امیدوارم با تدوین طرح ها و قوانین حمایتی بیشتر بتوان به ذره ای از این صبر پدران و مادران شهدا پاسخ داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا