
اجتماعی و فرهنگیصفحه اصلی
ماجرای کامل سیستم گرمایشی اتوبوسهای برقی
به گزارش شوراآنلاین، محسن هرمزی معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه برقیسازی اتفاق بزرگی در تهران بود، گفت: ما در بخشهای اتوبوسرانی، توسعه مترو و… با کمک شورای ششم کارویژه دقیقی را تعریف کردیم و نتیجه آن برای مردم رونمایی شد.
معاون شهردار تهران با اشاره به رونمایی ناوگان برقی حملونقل، گفت: اگر حمایت شورای شهر از شهرداری نبود این اتفاقات در تهران رخ نمیداد و در لباس سربازی نظام جمهوری اسلامی برای خوشحال کردن مردم کار میکنیم.
هرمزی عنوان کرد: برقیسازی امیدی را در میان مردم ایجاد کرد در حالیکه برخیها نمیخواستند برقی سازی در تهران رخ بدهد.
وی بیان کرد: آقای تشکری هاشمی مصاحبهای انجام دادند و آن رسانه تیتری زده بود که باعث خوشحالی ضدانقلاب شده بود؛ در حالیکه باید سبک زندگی و حملونقل برقی با کمک شهرداری ایجاد شود و کشور در آستانه تحول قرار بگیرد.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه اتوبوسهای برقی سیستم برقی دارند و موتور آن برقی است، گفت: در پیشنهاد اولیه مطرح شد که اتوبوسها دو نوع سیستم گرمایشی دارند که ناشی از برق باتری یا دیزلی هستند.
هرمزی ادامه داد: گفتنی است که سفارش گذاری توسط شخص انجام نمیشود بلکه توسط کمیته فنی اتوبوسرانی که از وزارت کشور هم حضور دارند، مشخص میشود.
هرمزی ادامه داد: با یک جستجوی ساده میتوان متوجه شد که در روزهای بسیار سرد سال گرمایش اتوبوس های برقی چگونه تأمین میشود.
وی افزود: تستی که انجام شد نشان داد که سیستم گرمایشی به این شکل هم وجود دارد که کمیته روی آن پافشاری داشت؛ ضمن اینکه باتری این اتوبوسها حداکثر ۲۸۰ کیلومتر پیمایش دارد و اگر باتری برای گرمایش استفاده شود، مصرف باتری را افزایش میدهد که در این صورت پیمایش نیز کاهش مییابد.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه نمونه اولیه این اتوبوسها در تهران تست شد تا مشکلات شناسایی شود، گفت: باتری اتوبوس اولیه گرمایش را تأمین میکرد و پیمایش آن حدود ۲۰۰ کیلومتر بود.
هرمزی گفت: یکی از موضوعات مهم این بود که پیمایش بیشتری با یکبار شارژ داشته باشیم و تأمین گرمایش مورد اهمیت بود و باید در لحظه گرمایش تأمین میشد که با باتری زمان بیشتری نیاز بود.
وی تصریح کرد: شرکتهای بزرگ در اروپا و آمریکا سیستم گرمایشی به این شکل دارند و به جهت اینکه کمیسیون ورود کند، آمادگی داریم جمع نخبگانی تشکیل دهیم تا موضوع را بررسی کنند.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه انتخاب ما بر اساس فرایند کمیته بود که صرفه و صلاح شهر را در نظر گرفته بود، گفت: موضوع فنی به گونهای بیان شد که باعث خوشحالی ضدانقلاب شد درحالیکه خبر غلط بود.
هرمزی بیان کرد: اتفاقی که در حوزه حمل و نقل رخ میدهد یکی از یادگاری های ماندگار برای تهران است که توسط شورا و شهرداری در دوره ششم رقم خورد.
وی درپایان اظهار داشت: تقاضای ما این است که رسانهها امانت داری کنند و حق مطلب را با امیدبخشی به شهروندان ادا کنند.