مدیریت شهری

برگزاری آیین گرامیداشت یلدای ۱۴۰۱ در بوستان پیروزی

شهردار منطقه ۱۳ از برگزاری ویژه برنامه های یلدای ۱۴۰۱ با رنگ و بوی فاطمی به مدت سه روز در این منطقه خبر داد و افزود : آیین گرامیداشت یلدا و پاتوق های یلدای فاطمی در محلات سیزده گانه برگزار می شود.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳ ، محمد هادی علی احمدی، با بیان اینکه، شب یلدا یکی از آیین‌های تاریخ کهن ایرانیان است که بیان‌گر فرهنگ اصیل مردمی است، گفت: حفظ آداب و رسوم ارزشمند گذشتگان وظیفه و رسالت عمومی است که که باید این سنت را به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

او با اشاره به دستورالعمل اجرائی برنامه های شب یلدا با عنوان یلدای ۱۴۰۱ افزود: با توجه به نزدیک شدن شب یلدا و همچنین ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا ( س)، یلدای امسال با یاد مادر سادات و تاکید بر ویژگی های شخصیتی آن حضرت و توجه به اهداف و سیاست های ابلاغی و رویکرد محله محوری و بهره مندی از ظرفیت ها و فضاهای شهری برگزار می شود.

شهردار منطقه ۱۳، افزایش نشاط شهروندان، پاسداشت آیین و فرهنگ ایرانی-اسلامی در سایه اعتلای فرهنگ تحکیم بنیان خانواده، ارتقا و بازیابی سرمایه های فرهنگی و اجتماعی شهر وجلب مشارکت و همکاری با فرهیختگان شهر، شورایاران، مدیران محلات را از اهداف و سیاست های اجرائی یلدای ۱۴۰۱ برشمرد.

او در خصوص برنامه منطقه ای به مناسبت شب یلدا افزود: اداره فرهنگی منطقه با همکاری و مشارکت شهرداری ناحیه۳ ضمن برپایی استیج، اقدام به اجرای ویژه برنامه فرهنگی مورخ چهارشنبه ۳۰ آذر ماه در بوستان پیروزی می کند.

شهردارمنطقه ۱۳ به برپایی پاتوق یلدای فاطمی اشاره کرد و اظهار داشت : با مشارکت محلات و نیروهای مردمی، در این پاتوق ها، برنامه هایی شامل نقالی خوانی ( با موضوع سنت های شب یلدا)، حافظ خوانی(با حضور شعرا)، شعرخوانی، ساخت نمادهای عروسکی و تجسمی و عکس یادگاری، قصه گویی و..اجرایی می شود.

او با اشاره به آغاز برنامه های یلدای ۱۴۰۱ از امروز به مدت سه روز ادامه داد : برپایی سفره شب یلدا، قرائت جمعی سوره کوثر و حدیث شریف کساء، ذکر احادیث حضرت زهرا (س)، اجرای برنامه های جذاب، فاخر و هنرمندانه از دیگر برنامه های اداره فرهنگی منطقه به مناسبت شب یلداست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا