اجتماعی و فرهنگی

درمان رایگان بیماران سوختگی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مصطفی ده‌مرده‌ای در نشست خبری که در رابطه با کنگره جراحان پلاستیک، زیبایی و ترمیمی برگزار شد، اظهار داشت: با همکاری جراحان پلاستیک و انجمن حمایت از  هر بیماری که دچار سوختگی شود یا سوختگی قدیمی داشته باشد در صورت عدم استطاعت مالی در بیمارستان شهید مطهری و حضرت فاطمه (س) به صورت رایگان تحت درمان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برای بهره‌مندی از خدمات درمانی رایگان فرد حتما باید تابعیت ایرانی و دفترچه بیمه داشته باشد، افزود: سالانه حدود ۲۰۰ تا ۱۵۰ هزار مورد سوختگی در کشور به وقوع می‌پیوندند و ۲۵ هزار نفر نیز در این ارتباط در بیمارستان بستری می‌شود؛ همچنین ۲ تا ۳ هزار بیمار نیز به دلیل سوختگی جان خود را از دست می‌دهند.

ده‌مرده‌ای با بیان اینکه سوختگی سیزدهمین عامل مرگ و میر و بیماری در کشور است گفت: درمان هر درصد سوختگی در بیمارستان‌های خصوصی حدود ۵ میلیون تومان است که در بیمارستان‌های دولتی این میزان یک میلیون تومان بوده که ۶ درصد آن را نیز دولت می‌پردازد.

رئیس بیمارستان سوختگی شهید مطهری خاطرنشان کرد:به ندرت پیش آمده که ICU سوختگی برای بیماران نداشته باشیم و در ۸۰ درصد مواقع همه بیماران پذیرش شده و به آنها تخت لازم را ارائه می‌دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا