اجتماعی و فرهنگیصفحه اصلی

دستورالعمل هدایت تحصیلی کارکنان شهرداری تهران ابلاغ شد

دستورالعمل هدایت تحصیلی کارکنان شهرداری تهران با هدف توانمندسازی و ارتقاء دانش شغلی کارکنان و موفقیت عملکردی آنان ابلاغ شد.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران، دستورالعمل هدایت تحصیلی کارکنان شهرداری تهران با هدف توانمندسازی و ارتقاء دانش شغلی کارکنان و موفقیت عملکردی آنان ابلاغ شد.

در این دستورالعمل آمده است:
مدیریت مؤثر فرصت‌های آموزشی با رویکرد شغلی ـ سازمانی، از یک سو نقش و اهمیت بسزایی در توانمندسازی و ارتقاء دانش شغلی کارکنان و موفقیت ایشان در طی کردن مسیر ارتقاء شغلی دارد و از سوی دیگر موجب بهبود شاخص تناسب شغل و شاغل در شهرداری تهران می‌شود؛ ازاین‌رو، با هدف تحقق بند (ح-۳) از ماد‌ی چهارم راهبرد توسعه و توانمندسازی «سند راهبردی توسعه منابع انسانی شهرداری تهران» مصوب شورای اسلامی شهر به شماره ۱۶۰/۲۶۸۳/۱۵۰۹۵ به تاریخ ۱۳۹۹/۰۷/۰۸ و به‌منظور مدیریت، ساماند‌هی و نظام‌مندسازی وضعیت ادامه تحصیل کارکنان، فراهم کردن بستر مناسب برای توان‌افزایی و برقراری ارتباط میان نیازهای شغلی و سازمانی با رشته‌های تحصیلی و تعیین فرایند پذیرش و نحوه احتساب آثار استخدامی مدارک تحصیلی اخذشده در حین خدمت و همچنین، عملیاتی نمودن بند (۴_۱_۷) از ماده (۷) «نظام‌نامه آموزش، توسعه و یادگیری کارکنان شهرداری تهران» ابلاغی معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا به شماره ۲۶۴۱۷۵ به تاریخ ۱۴۰۱/۰۳/۲۵، «دستورالعمل هدایت تحصیلی کارکنان شهرداری تهران» تهیه و تدوین شده است و با تأکید بر نکات ذیل جهت اجرا ابلاغ می‌گردد؛

۱- از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل، پذیرش درخواست ادامه تحصیل کارکنان یا مدارک تحصیلی اخذ شده در حین خدمت برای بهره‌مندی از مزایای مربوطه، مشروط به ارتباط رشته و مقطع تحصیلی با رسته شغلی و شاغل بودن متقاضی در آن رسته‌ی شغلی است.

۲- به استثنای کارکنانی که تاریخ اخذ آخرین مدرک تحصیلی آن‌ها پیش از سال ۱۳۹۴ است، ادامه تحصیل کلیه کارکنان برای بهره‌مندی از مزایای مربوطه، فقط برای یک مقطع تحصیلی بالاتر (دیپلم به کاردانی، کاردانی به کارشناسی، کارشناسی به کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد به دکتری) امکان‌پذیر است.

۳- مرجع تعیین ارتباط رشته و مقطع تحصیلی با رسته‌ی شغلی، مرکز نوسازی و تحول اداری بوده و این مرکز موظف است به طور سالانه، فهرست رشته‌های تحصیلی قابل پذیرش را متناسب با رسته‌های شغلی تهیه و به واحدهای تابعه ابلاغ نماید.

۴- با ابلاغ این دستورالعمل، «دستورالعمل نحوه پذیرش مدارک تحصیلی کارکنان» ابلاغی به شماره ۵۵۸۲۲۳ به تاریخ ۱۳۹۷/۰۵/۳۰ ملغی می‌گردد و همه کارکنانی که پیش از این، مدارک تحصیلی آن‌ها با استناد به مفاد دستورالعمل مذکور مورد پذیرش قرار نگرفته است، درصورت داشتن شرایط، ضوابط و مقررات تعیین‌شده در دستورالعمل جدید می‌توانند مجدداً درخواست خود را جهت بررسی به مرکز نوسازی و تحول اداری ارسال نمایند.

۵- پذیرش، اعمال مدارک تحصیلی و صدور حکم کارگزینی بدون رعایت مفاد این دستورالعمل و انجام تشریفات اداری مربوطه ممنوع بوده و تخلف اداری به شمار می‌رود و مسؤولیت حسن اجرای آن با بالاترین مقام واحد سازمانی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا