مدیریت شهری

اجرای طرح صیانت و ساماندهی باغات و زمین های رهاشده  محله طرشت

شهردار منطقه ۲ گفت: به منظور تحقق حداکثری اهداف طرح ویژه صیانت، حفاظت و ساماندهی باغات و همچنین رفع خطر از دیوارهای شکسته و خطرناک واقع در معابر عمومی  و همچنین ساماندهی نقاط بی دفاع شهری، دستورالعمل نحوه ترمیم دیوارکشی و فنس کشی باغات و زمین های رهاشده محله طرشت  تدوین و ابلاغ شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۲، مهدی صالحی با اعلام این خبر گفت: براساس بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها در خصوص اتخاذ تدابیر مؤثر برای رفع خطر از بناها و دیوارهای شکسته و خطرناک واقع در معابر عمومی و کوچه ها و امکان عمومی و صیانت باغات، دستورالعمل نحوه ترمیم دیوارکشی و فنس کشی باغات  و زمین های رها شده محله طرشت تدوین شد.

وی با بیان اینکه ساماندهی نقاط بی دفاع شهری از دیگر اهداف این طرح است ،افزود: زمین های رها شده به عنوان نقاط بی دفاع شهری می توانست بستر آسیب های اجتماعی شود.

وی افزود: این ضوابط براساس مفاد قانون شهرداری ها و همچنین قانون زمین شهری تدوین شده است و محصور نمودن مجدد باغات طرشت دارای دیوار تخریب شده، منوط به سند مالکیت است.

به گفته شهردار منطقه۲ ، براساس بخشنامه مذکور اجازه احداث حصار با ارتفاع ۸۰ سانتیمتر به صورت آجر یا سنگ و ۱.۵ متر روی آن به صورت نرده صادر می شود.

صالحی گفت: مالکین متقاضی برای محصور نمودن مجدد می توانند با ارائه مستندات مالکیت شامل سند و نقشه جانمایی تهیه شده توسط کارشناس رسمی دادگستری، درخواست خود را ثبت کنند و این مستندات در کمیته ای که معاون شهرسازی و معماری، رئیس طرح تفصیلی، شهردار ناحیه مربوطه حضور دارند بررسی و در صورت احراز شرایط مجوز صادر می شود.

شهردار منطقه۲ به شرایط تعیین شده درشیوه جداسازی محدوده مالکیت باغات دارای سند مالکیت از یکدیگر اشاره کرد و گفت: مجوز جداسازی با تأکید بر رعایت مفاد دستورالعمل ماده ۱۴ قانون زمین شهری و همچنین تأکید بر عدم تفکیک باغات صرفاً به صورت فنس کشی بدون پی ممتد است بدین صورت که پایه بتن به فواصل مشخص حداقل ۲ متر و حداکثر با حجم ۳۰×۳۰×۳۰ سانتیمتر مکعب در عمق خاک تعبیه و فنس بر روی آن مستقر گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا