اجتماعی و فرهنگیصفحه اصلی

بهرامی: جواب رسانه‌ها را با اطلاع‌رسانی درست بدهید، نه با ارسال جوابیه و تکذیبیه

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، اهمیت اطلاع‌رسانی و ضرورت فرهنگ‌سازی رسانه‌ها در جهت مدیریت زمان سفرهای درون‌شهری از سوی شهروندان و لزوم انتقال ساعت تردد سفرهای غیر ضرور از ساعات اوج ترافیک به ساعات غیر اوج را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ جلال بهرامی در نشست تقدیر از مدیران و کارشناسان روابط عمومی این معاونت و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه آن با تبریک روز و هفته ارتباطات و روابط عمومی گفت: سازمان از نگاه ما، موجودی زنده و دارای روح و جسم است و روابط عمومی هر سازمان به عنوان زبان گویای آن از نقش کلیدی و راهبردی در هدایت و معرفی سازمان برخوردار است.

روابط عمومی، سخنگوی صادق سازمان است
وی با اعلام این‌که دروغ‌گویی و اشاعه اکاذیب، بدترین فعل و مذموم‌ترین گناهی است که آثار سوء فراوانی در فرد و جامعه بر جای می‌گذارد، افزود: روابط عمومی نباید آلوده به دروغ و سیاست‌زدگی شود و نگاه به روابط عمومی به عنوان مجموعه‌ای که باید در اختیار مدیر سازمان و تحقق منویات او قرار داشته باشد، رویکرد اشتباه و انتظار بی‌جایی است.

بهرامی با اشاره به این‌که مدیران و کارشناسان روابط عمومی باید حقیقت را بگویید، حتی اگر بیان واقعیت باعث ناراحتی مدیران بالادستی از آنها شود، اظهار کرد: وظیفه روابط عمومی، رفتار مطابق میل، سلیقه و خواست مدیریت مجموعه، دفاع از مدیران بالادستی و پوشاندن اشکالات و ایرادات نیست بلکه روابط عمومی به عنوان سخنگوی صادق سازمان باید از صداقت و صراحت برخوردار باشد.

وی با بیان این‌که اقدامات روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها باید در راستای کمک به مردم و کاهش هزینه‌ زندگی آنها باشد، تصریح کرد: رسانه‌ها نباید با انتشار مطالب غیر واقعی، وقت و هزینه شهروندان و حاکمیت را به هدر بدهند و اعتقاد دارم، اصلی‌ترین شاخص و مهم‌ترین رسالت رسانه، خدمت به مردم است.

روابط عمومی‌ها، انتقادات را شجاعانه بپذیرند
بهرامی با اشاره به این‌که وظیفه روابط عمومی، آزاداندیشی، پذیرش انتقاد و بیان حقیقت است، اظهار کرد: روابط عمومی باید در مطرح کردن کاستی‌ها کمبودها و طرح مسائل و مشکلات، پیش‌قدم باشد و ایرادات و اشکالات، پیش از آن‌که از سوی شهروندان و در رسانه‌ها مطرح شوند، مدیران و کارشناسان روابط عمومی نسبت به آنها، آگاهی و اشراف کامل داشته باشند.

وی با بیان اینکه مدیران مجموعه‌ها و روابط عمومی آنها در مواجهه با رسانه‌ها و شهروندان، باید از سعه صدر برخوردار باشند، تصریح کرد: ما نباید با یک مطلب انتقادی یا با یک تیتر تند در رسانه‌ها به‌ هم بریزیم بلکه باید آن مطلب را به‌ دقت مورد بررسی قرار دهیم و اگر واقعیت داشت، آن را مورد رسیدگی و پیگیری قرار دهیم و اگر خلاف واقع بود، به جای ارسال تکذیبیه و صدور جوابیه، با انجام کارهای ایجابی مثبت و اطلاع‌رسانی درست و دقیق، آثار و تبعات منفی اخبار غیر واقعی را به حداقل رسانده و از بین ببریم.
بهرامی با اشاره به اینکه مدیران و کارشناسان روابط عمومی باید هم زبان تند انتقادی داشته باشید و شجاعانه نقد کنند و هم از انتقاد تند دیگران نترسند و شجاعانه نقدها را بپذیرید و در مجموع، همه ما باید ظرفیت انتقادپذیری و آستانه تحمل خود را بالا ببریم، اظهار کرد: اگر خودمان بتوانیم عیوب و نقایص موجود را شناسایی کرده و در جهت رفع آنها بکوشیم،  هزینه‌های سازمان‌مان به مراتب کمتر می‌شود.

یکی از مهم‌ترین مسئولیت رسانه‌ها، آموزش و فرهنگ‌سازی است
معاون شهردار تهران در خاتمه از نقش‌های متفاوت رسانه‌ها در جامعه از جمله مسئولیت آموزش و فرهنگ‌سازی، علاوه بر مأموریت اطلاع‌رسانی و نظارت خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از خلاءهای موجود جامعه، کم‌توجهی رسانه‌ها نسبت به رسالت آموزش و فرهنگ‌سازی است و به عبارتی، رسانه‌ها در زمینه نقش نظارتی و طرح کاستی‌ها و کمبودها، نقش خود را به خوبی ایفاء و انتقادات خویش را از مسئولان، مطرح می‌کنند اما در خصوص تبیین مسئولیت اجتماعی و تکالیف و وظایف شهروندان در جامعه، دچار کم‌کاری هستند.

گفتنی است، در پایان این مراسم معاون شهردار تهران با اعطای لوح سپاس از زحمات مدیر و کارشناسان روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و مدیران روابط عمومی سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه این معاونت تقدیر کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا