اجتماعی و فرهنگی

کاهش ۱۰ درجه‌ای دما

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: طی ساعتهای آتی باران به‌صورت پراکنده در شمال شرق کشور می‌بارد و سامانه بارشی که در روزهای گذشته وارد کشور شده بود، خارج خواهد شد.

وی به ورود سامانه بارشی از شمال و شمال غرب کشور اشاره کرد و افزود: این سامانه جدید بارشی در طی ۲۴ ساعت آینده وارد کشور خواهد شد و نیمه شمالی را در برمی‌گیرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: این سامانه بارشی موجب خواهد شد تا بارشهای باران و برف ابتدا به‌صورت پراکنده و رفته‌رفته با شدت بیشتری نیمه شمالی را تحت تاثیر قرار دهد.

وظیفه عنوان کرد: بارشهای باران و برف در روزهای پنجشنبه و جمعه ایجاد خواهد شد و این بارشها در ارتفاعات البرز، استانهای گیلان، مازندران و گلستان به‌صورت کولاک خواهد بود.

وی یادآور شد: همچنین از اواخر پنجشنبه به‌تدریج گستره بارشها، مناطقی از شمال شرق و به شکل ضعیف‌تر دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی را نیز در بر خواهد گرفت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: از اواخر وقت جمعه هم رفته‌رفته از میزان بارش در سواحل شمالی، دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شمال شرق کشور کاسته می‌شود و تنها انتظار بارش پراکنده در مناطقی از شرق کشور وجود دارد.

وظیفه اظهار کرد: دمای هوا از روز پنجشنبه تا صبح شنبه در سواحل دریای خزر و از روز جمعه تا یکشنبه در شمال شرق بین هفت تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

وی افزود: طی سه روز آینده، به ویژه پنجشنبه و جمعه خلیج فارس و از بعدازظهر جمعه دریای عمان مواج خواهد بود همچنین طی روز پنجشنبه و اوایل روز جمعه دریای خزر مواج و طوفانی
خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه در مناطقی از جنوب و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط با گرد و خاک نیز همراه خواهد بود.

وظیفه عنوان کرد: در حال حاضر دمای هوای اردبیل با ۱۴ درجه زیر صفر سردترین و بندرعباس با ۳۱ درجه بالای صفر گرم‌ترین نقاط کشور محسوب می‌شود.

وی وضعیت هوای تهران را صاف تا نیمه ابری دانست و درباره پیش‌بینی آلودگی هوا نیز گفت: در طی روزهای آتی بارشهای باران و وزش باد موقتی در تهران ایجاد خواهد شد و در صورت پدیده سکون هوا این موضوع در روزهای آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا