شورای شهرصفحه اصلی

مهدی چمران در نمایشگاه تخصصی مدیریت شهری نجف چه گفت؟

مهدی چمران در نمایشگاه تخصصی مدیریت شهری نجف چه گفت؟رئیس شورای اسلامی شهر تهران با حضور در نمایشگاه تخصصی مدیریت شهری در شهر نجف اشرف عراق با تاکید بر ضرورت توسعه دیپلماسی شهری، از توسعه ارتباطات تهران با شهرهای محور مقاومت خبر داد.
به گزارش شوراآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با حضور در نمایشگاه مدیریت شهری نجف  که شامل اولین نمایشگاه بین اللمللی شهرداری ها و شهر سازی، دومین نمایشگاه بین المللی بنا، ساختمان و سرمایه گذاری و دومین نمایشگاه بین المللی انرژی خورشیدی، فناوری اطلاعات، ارتباطات و بانکداری است بر توسعه دیپلماسی شهری تاکید کرد.
چمران در این نمایشگاه با تقدیر از تلاش های استاندار نجف و سایر دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه در شهر نجف اشرف و ضرورت توسعه همکاری ها و تعاملات بین المللی شهر تهران، گفت: کلان شهر تهران به عنوان پایتخت سیاسی جمهوری اسلامی ایران و یکی از کلان شهرهای مهم جهان؛ از یکسو به واسطۀ وزن و جایگاه خود در شبکۀ کلان شهرها و از سوی دیگر به دلیل برخورداری از وجوه متمایز فرهنگی و هویتی و نیز ویژگی های منحصر بفرد سیاسی و گفتمانی خود در عرصه بین المللی، همواره مورد توجه رسانه ها، مجامع و نهادهای بین المللی بوده است.
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به تلاش های دولت سیزدهم و شورای ششم برای توسعه ارتباطات منطقه ای  افزود: با توجه به توسعه ارتباطات منطقه ای توسط دولت سیزدهم و رویکرد شورای ششم در تقویت مناسبات بین المللی به ویژه همکاری با شهرهای اسلامی منطقه و در راس آنها شهرهای حوزه مقاومت، برنامه های خوبی در حال تدوین و اجراست تا در قالب دیپلماسی شهری ضمن طراحی یک برنامه ریزی منسجم و استراتژی مشخص و البته معرفی برند و هویت بومی شهر تهران با تاکید بر مولفه های سبک زندگی اسلامی- ایرانی، تهران را به جایگاه واقعی خود در بین شهرهای جهان اسلامی و شهرهای جهانی برسانیم.
مهدی چمران با تاکید بر همخوانی اهداف و ظرفیت ها تصریح کرد:  بدیهی است دیپلماسی شهری باید منطبق بر ساز و کار، محدودیت ها، ظرفیت ها و واقعیت های میدانی باشد که در ماه های گذشته قدم های خوبی در این مسیر برداشته شد و مدیران شهری تعدادی از کشورهای همسایه در تهران حاضر شده و هماهنگی های اولیه صورت گرفت تا این هدف با جدیت بیشتری دنبال شود.
وی افزود: شهر نجف در عراق یکی از شهرهایی است که به دلیل اشتراکات فرهنگی و مذهبی با تهران می تواند گزینه مناسبی برای توسعه ارتباطات و همکاری ها باشد، توان و ظرفیت تخصصی، علمی و تکنولوژیکی تهران برای بسیاری از کشورهای منطقه یک مزیت به شمار می آید و بسیاری از این شهرها ترجیح می دهند توسعه شهری را با متخصصان شهری تهران تجربه کنند.
وی افزود: سفر به نجف اشرف در قالب دیپلماسی شهری و تقویت همکاری و تبادلات مشترک صورت گرفته و امیدواریم این سفر برای هر دو شهر اسلامی تهران و نجف همراه با خیر و برکت باشد.
رئیس شورای شهر تهران، نجف را یک شهر ویژه در نگاه ایرانیان برشمرد و گفت: نجف اشرف برای ما تنها یک شهر نیست، بلکه یادآور شهری است که مرقد مطهر یکی از بزرگ ترین شخصیت های عالم انسانی است، حضرت علی بن ابی طالب، قطب عالم امکان نمونه ای بی نظیر در تاریخ انسانیت است، بنابراین نجف اشرف برای ما جایگاه والا و بالایی دارد، قطعا و یقینا از ارتباط هرچه بیشتر با این شهر استقبال می کنیم و مایه مباهات ماست.
چمران خاطر نشان کرد: ماهیت فکری و فلسفی ما برگرفته از مکتب اسلام و مکتب شهادت علی علیه السلام و حسین سرور شهیدان است و عشق به این مردان بزرگ تاریخ و جاذبه آنها ما را به سوی خود می کشد و رابطه ای قلبی و معنوی است که نمی توان به زبان ان را توصیف کرد.
وی افزود: برای ارتباط هرچه بیشتر و محکمتر با این شهر یا بهتر بگویم این خاندان نبوت و ملت ها کوشا هستیم و پیوند با ملت مسلمان عراق پیوندی دیرینه و ناگسستنی است، هرچند دیکتاتورهایی چون صدام آرزو می کردند که این همبستگی گسسته شود و نفرت و عداوت به جای محبت و صمیمیت بین دو ملت جایگزین شود ولی چنین نشد و به لطف الهی امروز هر دو ملت پشت یکدیگر هستند و از منافع و دیدگاه های مشترکی دفاع می نمایند و مقاومت اسلامی را در منطقه محکمتر می نمایند.
چمران در پایان تاکید کرد: با یاد و بزرگداشت شهدای مقاومت بویژه حاج قاسم سلیمانی و ابومهندس امیدواریم که راه این شهدای عزیز را بتوانیم به خوبی و به لطف الهی بپیماییم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا