اجتماعی و فرهنگیصفحه اصلی

افزایش ساعت کاری مراکز معاینه فنی تهران

مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: از ابتدای آذر ۱۴۰۲ ساعت کاری تمامی مراکز معاینه فنی سبک و سنگین به مدت یک ساعت افزایش یافت.

به گزارش شوراآنلاین، شادی مالکی در توضیح جزئیات این خبر افزود: با عنایت به تشدید آلودگی هوا در روزهای اخیر و اهمیت انجام پایش آلایندگی خودروها از ابتدای آذر ماه ساعت کاری کلیه مراکز معاینه فنی شهر تهران به مدت یک ساعت افزایش یافته است. در حال حاضر مراکز معاینه فنی بیهقی، شهید آبشناسان و شقایق به صورت شبانه روزی و دیگر مراکز از ساعت ۷ صبح الی ۱۸ فعال هستند.

 وی با اشاره به تفاوت درنحوه پذیرش مراکز معاینه فنی و به ویژه فعالیت تعدادی مراکز منتخب در روزهای تعطیل، افزود: در حال حاضر شهر تهران از بضاعت ۱۷ مرکز ثابت و ۱۵ واحد سیار مختص خودروهای سبک مشتمل بر ۶۴ خط معاینه فنی و ۱۱ خط موتورسیکلت و سه مرکز خطه معاینه فنی خودروهای سنگین برخوردار بوده و ظرفیت پذیرش سالانه در حدود ۳ میلیون دستگاه خودرو را دارا است.

به گفته مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، به منظور تسهیل در ارائه خدمات و مدیریت صف، پذیرش در برخی مراکز معاینه فنی خودروی شهر تهران (بالغ بر ۵۰ درصد از ظرفیت) صرفا اینترنتی انجام می شود. مراجعه به مراکز بیهقی، نیایش، شهید آبشناسان، سراج، دماوند و شهید چمران و تعدادی از واحدهای سیار تنها با تعیین وقت قبلی از طریق نوبت گیری اینترنتی در سامانه «تهران من» امکان پذیر است. البته بجز این مراکز، مراجعه بصورت حضوری و یا نوبت گیری اینترنتی به سایر مراکز نیز امکان پذیر است.

وی اظهار کرد: با توجه به تفاوت نحوه پذیرش و فعالیت برخی از مراکز در روزهای تعطیل از شهروندان درخواست می شود جهت اطمینان از آخرین وضعیت کاری مراکز به سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران به آدرس inspection.tehran.ir مراجعه کنند. همچنین می توانند در صورت هرگونه سئوال با کارشناسان سامانه پاسخگو ۹۶۰۰۶۰۰۰ تماس حاصل کنند.

مالکی ضمن اشاره به افزایش مراجعات در ماه های پایانی سال تاکید کرد: با توجه به تمهیدات انجام شده و افزایش ظرفیت پذیرش از ابتدای آذرماه به شهروندان توصیه می شود انجام معاینه فنی دوره ای خودروی خود را به روزهای پایانی سال موکول نکرده و هرچه سریعتر به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه نمایند.از آنجائی‌که برای خودروهای شخصی زمان دوره ای انجام معاینه فنی یک ساله است دریافت گواهی در زمان های مناسب از سال می تواند در دریافت خدمات بهتر و مدیریت زمان و جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان موثر باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا