اجتماعی و فرهنگی

مدیرعامل شرکت شهر سالم خبر داد: ۲۸ نهاد تابعه شهرداری در نوبت پایش سلامت سالیانه کارکنان

مدیرعامل شرکت شهر سالم با اشاره به روند پایش سلامت سالیانه کارگران و کارمندان شهرداری گفت: قرارداد پایش سلامت با ۲۸ نهاد تابعه شهرداری نهایی شده و در نوبت اجرا قرار دارد.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی شرکت شهر سالم، نشست بررسی چالش‌های خدمات پایش سلامت کارکنان شهرداری با حضور معاونان، مشاوران، مدیران شرکت و روسای درمانگاه‌های مناطق به ریاست امیر نورمحمدی در سالن مدافعان سلامت ساختمان شماره سه شرکت شهر سالم برگزار شد.

در این نشست، مدیرعامل شرکت شهر سالم در سخنانی با اشاره به اهمیت چکاپ سالانه پزشکی همکاران شهرداری تهران گفت: طبق برنامه و در ادامه طرح پایش سلامت کارکنان شهرداری‌های مناطق، نوبت به همکاران سازمان‌ها و شرکت‌های ذیل شهرداری رسیده و پیرو بخشنامه شهردار محترم، تا امروز قرارداد این طرح با ۲۸ نهاد تابعه نهایی شده و در نوبت اجرا قرار دارد.

وی با اشاره به لزوم حفظ کیفیت در تک تک خدمات پزشکی در پایش‌های سلامت گفت: خوشبختانه جناب آقای دکتر زاکانی شهردار محترم پایتخت به موضوعات درمان احاطه خوبی دارند و حضور شرکت شهر سالم را در نهادهای تصمیم‌ساز برای بهداشت و درمان پایتخت ‌تسهیل نموده‌اند. مدیران شهرداری نیز در جلساتی که داشته‌ایم، پای کار هستند و از اهمیت موضوع مطلع‌اند. این امر فرصت خوبی برای خدمت به همکاران ایجاد می‌کند.

نورمحمدی با اشاره به چالش‌های پیش روی چکاپ‌های پزشکی گفت: بیشتر مشکلات ما در این حوزه، به مسائل مالی و منابع انسانی برمی‌گردد که عمدتا ریشه در برخی قواعد حقوقی و بخشنامه‌ها دارد. تلاش‌هایی برای رفع این مشکلات انجام شده ضمن اینکه معتقدیم نباید قانون را فدای مصلحت کرد.

وی افزود: افزایش سرسام‌آور هزینه‌ها یکی از مشکلات جدی در راه خدمات‌رسانی است و بر اساس برآورد ما برای سال ۱۴۰۲ باید تغییر جدی در بودجه درمان شهرداری صورت بگیرد که پیگیر این مسئله هم هستیم.

مدیرعامل شرکت شهر سالم با اشاره به نقش درمانگاه‌ها در برنامه پایش سلامت کارکنان گفت: سیاست ما از ابتدا درمانگاه‌محوری بوده است و تلاش کرده‌ایم فضایی ایجاد کنیم که رئیس درمانگاه هر منطقه مستقلا بتواند مشکلات خود را پیگیری کند.

نورمحمدی در پایان ظرفیت‌های بهداشتی و درمانی شهرداری تهران را چشمگیر ارزیابی کرد و گفت: طرحی برای بهره‌مندی از پتانسیل توریسم سلامت در دست داریم که خوشبختانه با تایید آقای دکتر زاکانی به دنبال اجرایی کردن آن هستیم.

در ادامه این جلسه، گزارش‌هایی از هزینه‌های مالی پایش سلامت و همچنین نتیجه ارزیابی آزمایشگاه‌های درمانگاه‌های شهرداری قرائت شد و راهکارهایی برای رفع مشکلات مطرح و در دستور کار قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا