شورای شهرصفحه اصلی

چمران: زمان صدور پروانه ساختمان باید کوتاه‌تر شود

چمران: زمان صدور پروانه ساختمان باید کوتاه‌تر شودرئیس شورای اسلامی شهر تهران تذکرات درباره زمان طولانی صدور پروانه ساختمان را به جا دانسته و تاکید کرد این زمان باید تا حد ممکن کوتاه شود.
به گزارش شوراآنلاین، در نود و پنجمین جلسه شورا، ناصر امانی از اعضای شورا امروز در صحن شورا نسبت به طرح ملی مسکن، واگذاری زمین و نیز صدور پروانه به بیان نکات و تذکراتی پرداخت.
مهدی چمران، رئیس شورای اسلمی شهر تهران در پاسخ به تذکر امانی اظهار کرد: صدور پروانه ساختمان در کمترین زمان ممکن، مطالبه درستی است و همواره در شورا به این موضوع پرداخته شده است؛ شهرداری تهران نیز تاکنون تلاش خود را در این باره انجام داده اما موضوع شفاف و روشنی در باره چگونگی صدور و مدت پروانه ارائه نشده است که همچنان نیازمند بررسی است.
چمران افزود: متاسفانه زمان می‌برد تا شهرداری تهران از آن حالت رکودی که قرار داشت، خارج شده و دوباره به حرکت درآید. پیش از این هم تذکراتی در خصوص مدت زمان طولانی صدور پروانه ارائه شده است و در این دوره نیز باید اهتمام بیشتری برای رفع این مسئله شود. می‌دانیم شهرداری نیز تلاش خود را در این باره انجام می‌دهد.
وی در ادامه با اشاره به مسائلی که در این راه وجود دارد از جمله عدم همکاری لازم دستگاه‌های مربوطه که در افزایش زمان صدور پروانه تاثیر دارند، گفت: اینها مسائلی است که صدور پروانه را با تاخیر مواجه می‌کند اما واقعیت مسئله نباید این باشد. چندین بار گفته شده و بار دیگر هم تذکر داده می‌شود که روند اقدامات باید به طور همزمان پیش رود، یعنی همراه مجوز نقشه، مجوز نمای ساختمان نیز صادر شود تا کارها سریع‌تر پیش برود.
رئیس شورا در تکمیل اظهاراتش تصریح کرد: فردی که نقشه ساختمان را ارائه می‌دهد باید نمای آن را نیز ارائه دهد، چرا که از نظر معماری نقشه بدون نما، معنایی ندارد.
چمران در پایان در خصوص ساخت مسکن نیز توضیح داد: در هیچ کجا شهرداری خود به طور مستقیم اقدام به ساخت مسکن نکرده است بلکه تنها زمین را در اختیار متقاضی قرار داده است. درباره مسئله مسکن متری نیز جلسات برگزار شده نتیجه مطلوبی در بر نداشته و مباحث به جایی نینجامید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا