اجتماعی و فرهنگیصفحه اصلی

چمران: پروژه مهم اتوبان یادگار ۴ سال متوقف شده بود!

رئیس شورای شهر تهران از کاهش بار ترافیکی پایتخت با تکمیل پروژه بزرگراه یادگار امام( ره) خبر داد.

به گزارش شوراآنلاین، مهدی چمران در مراسم آغاز به کار عملیات ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) گفت: از این پروژه خاطرات تلخ و شیرینی داریم؛ در شروع کار آن تاکید داشتیم که در دو سطح همسطح و غیر همسطح اجرا شود تا مانند بزرگراه نواب نشود لذا طراحی و اجرای طرح جدید چند سال طول کشید.

وی افزود: قرار بود این پروژه ادامه پیدا کند و طرح ادامه آن هم به طرف غرب و هم به طرف جنوب بود که مسیر را سریع و راحت خواهد کرد، البته طرح دیگری نیز وجود دارد که به سمت میدان نهم دی ادامه پیدا کند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: بزرگراه یادگار امام یک بزرگراه شمالی جنوبی در غرب تهران است و حتی می تواند از بار ترافیکی بزرگراه امام علی(ع) که آن هم یک بزرگراه شمالی-جنوبی در شرق تهران است، هم کم کند.

وی با اشاره به توقف عملیات عمرانی طرح توسعه بزرگراه یادگار امام در دوره گذشته مدیریت شهری بیان کرد: متاسفانه شاهد بودیم در ۴ سال گذشته عملیات عمرانی این بخش متوقف شد اما خوشبختانه در دوره جدید این پروژه جزو اولویت های شهرداری تهران است.

چمران یادآور شد: شورای شهر نیز در بودجه ریزی پروژه یادگار امام(ره) را نیز جزو اولویت های خود قرار داد و امیدواریم هرچه زودتر شاهد دسترسی مردم به جاده ساوه و آزاد راه تهران- قم باشیم.

وی با اشاره به طرح توسعه غربی بزرگراه یادگار امام(ره) تاکید کرد: اجرای طرح توسعه غربی این بزرگراه نیاز به بودجه بالایی دارد چرا که در این محور معارضان ملکی زیادی قرار دارد و برای تملک آن که بیشتر ریزدانه هستند نیاز به منابع مالی زیادی دارد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: اعتقاد داریم با اجرای این بخش از بزرگراه یادگار امام(ره) بافت فرسوده اطراف بخش غربی این بزرگراه نیز دچار تحرک شده و وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا