اجتماعی و فرهنگیصفحه اصلی

فروزنده خبر داد: برنامه توسعه شهرداری تهران با ابلاغ وزارت کشور ۴ساله می شود

معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا از ابلاغ وزارت کشور برای تغییر زمان بندی برنامه توسعه مدیریت شهری خبر داد و گفت: برنامه چهارم توسعه شهرداری تهران طبق دوره چهارساله مدیریت شهری برای ۴سال تدوین می شود.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی معاونت برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امورشورا، لطف ا… فروزنده در نشست هم اندیشی اداره کل برنامه و بودجه با مدیران کل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت های تخصصی و معاونین برنامه ریزی و سرمایه انسانی مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران، اظهار داشت:با تلاش مجموعه معاونت برنامه ریزی توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران طی رایزینی ها و نشست های متعدد، با موافقت و ابلاغ وزارت کشور زمانبندی تدوین برنامه چهارم از پنج ساله به چهارساله تغییر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۷۰درصد احکام برنامه سوم توسعه شهری اجرا شده است، تصریح کرد: اما بهتر است هر دوره مدیریت شهری برنامه توسعه ای خود را ارائه دهد که هم بر اساس رویکردهای شورای شهر و شهرداری جدید باشد، هم قابلیت اجرای بیشتری داشته باشد و هم زمینه برای پاسخگویی اجرای برنامه از سوی متولیان و برنامه ریزان هر دوره میسرتر خواهد بود.

به گفته معاون شهردارتهران، پنج ساله بودن برنامه های توسعه ای باعث می شد نیمی از زمان اجرای برنامه در یک دوره و نیمی دیگر در دوره بعدی مدیریت شهری باشد که معمولا در روند اجرای برنامه اختلالاتی را بوجود می آورد با چهارساله شدن برنامه شهری از این پس هر دوره مدیریت شهری برنامه خود را تدوین و اجرا خواهد کرد.

فروزنده خطاب به معاونین برنامه ریزی و سرمایه انسانی مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران و مدیران کل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت های تخصصی گفت: به زودی سیاست های برنامه چهارم توسعه شهرداری تهران از سوی شورای اسلامی شهر تهران ابلاغ خواهد شد که باید ضمن لحاظ کردن این سیاست ها، برنامه جدید توسعه با هم افزایی موجود بین واحد های شهرداری با محوریت اداره کل برنامه و بودجه طبق زمانبندی تعیین شده تدوین شود.

وی دارا بودن هدف، زمانبندی، منابع، متولی و مسئول را از عناصر مهم تدوین برنامه توسعه ای مدیریت شهری برشمرد و افزود: همزمان با تدوین برنامه باید شاخص های قابل ارزیابی نیز احصا شود که اداره کل پایش و ارزیابی عملکرد متولی کنترل و رصد برنامه چهارم توسعه شهرداری تهران است و باید به طور جدی در رصد برنامه، موثر عمل کند.

معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا با تاکید ضرورت برقراری ارتباط بین برنامه و بودجه، گفت: برنامه ریزی باید متناسب با منابع باشد و از سوی دیگر بودجه ریزی نیز باید بر اساس برنامه انجام شود. در این راستا از فرصت هم افزایی با مناطق و تفویض اختیار به آنان باید بهترین بهره برداری صورت گیرد تا برنامه چهارم توسعه شهرداری تهران جامع، قوی و قابل دفاع تدوین شود.

وی بر اهمیت یکسان سازی تدوین سند برنامه مناطق با مدیریت اداره کل برنامه و بودجه تاکید کرد و گفت: تمامی نوآوری ها و اقدامات ابتکاری و مشارکتی باید لحاظ شود و برای عملیاتی کردن سند برنامه مناطق باید رقابت صورت گیرد.

فروزنده در بخش دیگر سخنان خود در حوزه منابع انسانی تهیه دستورالعمل بهره وری اشاره کرد و افزود: شهرداری مازاد نیرو ندارد بلکه تنوع ماموریت دارد و باید ارزیابی عملکرد سازمانی به گونه ای صورت گیرد که نیروهای پرتلاش و مسئولیت پذیر به درستی شناسایی شده و شرایط برای ارتقاء سازمانی آنان فراهم شود و در عین حال نیز نیروهایی که نمره پایین تری دریافت می کنند؛ بتوانند مسیر رشد، آموزش و توانمندسازی را طی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا