اجتماعی و فرهنگیصفحه اصلی

برنامه‌های شهرداری تهران برای تاکسی‌های اینترنتی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه در قالب تفاهم‌نامه با وزارت صمت و کشور درصدد هستیم تا سازوکارهایی برای تاکسی‌ای اینترنتی جهت بهتر شدن چارچوب‌های فعالیت آنها درنظر گیریم، گفت: این مسئله سبب بهبود شرایط در زمینه نرخ‌گذاری کرایه تاکسی‌های اینترنتی و بهبود کیفیت خدمات آنها خواهد شد.

به گزارش شوراآنلاین، سید مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران درباره فعالیت تاکسی‌های اینترنتی اظهار داشت:‌از ابتدا موضوع تاکسی‌های اینترنتی اشکالاتی در زمینه نرخ‌گذاری و جزئیات اجرایی داشت.

وی افزود: این مسئله برخلاف قانونی است که ما در مدیریت شهری به آن اعتقاد داریم. همچنین براساس نص صریح قانون، مدیریت حمل مسافر در شهرها برعهده شهرداری است و این بخش از مدیریت در واقع از شهرداری‌ها گرفته شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران ادامه داد: فعالیت تاکسی‌های اینترنتی به صورت استارت‌آپ دراختیار کسب و کارهای فضای مجازی قرار گرفت که تخصصی در حوزه حمل و نقل نداشتند و مسئولیتی هم در این حوزه نمی‌پذیرند.

وی با اشاره به اینکه متولی تاکسی‌های اینترنتی از ابتدا اشتباه تعیین شده است، گفت:‌ در حال حاضر ما جلساتی را برای ساماندهی مشکلات تاکسی‌های اینترنتی آغاز کرده‌ایم ولی کارها به سختی پیش می‌رود چرا که کارهایی که از قبل انجام گرفته اگر بخواهیم سامان دهیم، نسبت به اینکه از ابتدا آن را ساماندهی می‌کردیم، مشکل است.

شفیعی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم که با همکاری وزارت صمت چارچوب‌هایی را برای تاکسی‌های اینترنتی تعیین کنیم که مقداری از تنش‌هایی که مربوط به نرخ خدمات است و مردم را به دردسر می‌اندازد بهبود دهیم.

وی تصریح کرد: مجوز فعالیت و پروانه‌های تاکسی‌های اینترنتی از اتحادیه کسب و کار مجازی در وزارت  صمت گرفته شده و آنها پروانه‌ای از سوی شهرداری ندارند. البته مدتی پیش وزارت کشور در قالب دستورالعمل، تاکسی‌های اینترنتی را ملزم کرد که تفاهمی با شهرداری‌ها داشته باشند و همکاری کنند.

وی بیان داشت: این مسئله و در واقع دستورالعمل وزارت کشور شرایط را بهتر کرد، ولی هنوز تاکسی‌های اینترنتی از نظر عملکردی به شهرداری‌ها پاسخگو نیستند و این عدم پاسخگویی در زمینه‌های مختلف از جمله نرخ خدمات و حمل بار و مسافر است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: می‌خواهیم سازوکاری را با همکاری وزارت صمت و وزارت کشور برای تاکسی‌های اینترنتی درنظر گیریم، البته به این مسئله توجه داریم که تاکسی‌های اینترنتی اکوسیستم اقتصادی خود را انجام دهند، ولی ضعف‌های آنها باید با هماهنگی شهرداری‌ها برطرف شود.

وی گفت: مذاکرات در قالب تفاهم‌های اولیه مدنظر است و امسال به صورت جدی‌تر شهرداری وارد عمل خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا