مدیریت شهری

معاون ورزش آقایان سازمان ورزش شهرداری تهران: برای کاهش فقر حرکتی در تهران، برنامه داریم

حیدر سلیمانی از عزم جدی سازمان ورزش شهرداری به عنوان یکی از متولیان ورزش همگانی برای کاهش فقر حرکتی در پایتخت، خبر داد.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان ورزش شهرداری تهران، معاون ورزرش آقایان این سازمان در گفتگوی زنده تلفنی با رادیو ورزش، ضمن ابراز نگرانی از اخباری مبنی بر شیوع پدیده هایی همچون “چاقی مفرط ” درمیان شهروندان پایتخت نشین، گفت: آماری که آقای دکتر حناچی شهردار محترم تهران در خصوص بروز چاقی مفرط در میان شهروندان تهرانی ارائه دادند، هم نگران کننده است و هم مسئولیت سازمان ما به عنوان یکی از متولیان ورزش همگانی را دو چندان می کند.

سلیمانی افزود: بر این اساس، برنامه های ویژه ای برای مبارزه و کنترل این پدیده در دستور کار داریم.

وی از رسانه های گروهی نیز به عناون بازوهای اصلی فرهنگسازی درخواست کرد تا در این زمینه به سازمان ورزش کمک کنند.

معاون ورزش آقایان سازمان ورزش شهداری تهران تصریح کرد: در حال حاضر کمپین هایی نظیر دوشنبه های ورزشی، خیابان ورزش در روزهای پنجشنبه و جمعه و نیز سه شنبه های بدون خودرو – که کاری ویژه و مستمر با حضور شهردار تهران است – با همت و مشارکت مردم برگزار می شود و رسانه ها می توانند با پوشش این اخبار، پیام سلامت و شادابی را به جامعه مخابره کنند.

وی در ادامه به سوالی درباره وضعیت دستگاه های بدنسازی پارکی پاسخ داد و گفت: متأسفانه بخشی از دستگاه های موجود در وضعیت استاندارد کامل نیستند. البته نصب و نگهداری این تجهیزات برعهده ی معاونت خدمات شهری است و ما در بخش تأمین مربیان در بوستان هایی که ایستگاه های تندرستی دارند، فعالیت می کنیم.

معاون ورزش آقایان سازمان ورزش شهرداری تهران به سازو کار سازمان متبوع خود در ایستگاه های یادشده اشاره کرد و گفت: ما ۱۲۹۰ ایستگاه ورزشی در دو بخش عصرگاهی و عصرگاهی داریم که تمرینات عمومی ورزشی به شهروندان ارائه می دهند.

سلیمانی خاطر نشان ساخت: سازمان ورزش ضمن ترویج ورزش همگانی در دل محلات، برنامه های خاصی برای کاهش فقر حرکتی در میان شهروندان دارد که با کمک و همیاری رسانه ها، البته قابل انجام است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا