مدیریت شهری

در منطقه ۱۴ انجام شد؛ از افتتاح بوستان ایثار تا کاشت نهال بنام شهدای سلامت و مدافع حرم

بوستان ایثار با کاشت ۱۵۵ اصله نهال به نام و یاد شهدای مدافع حرم و سلامت در دارالمومنین تهران به بهره برداری رسید.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، همزمان با اعیاد شعبانیه و به مناسبت هفته منابع طبیعی و طی مراسمی با عنوان «لبخند طبیعت » بوستان ایثار در زمینی به مساحت ۶۳۵۰ مترمربع در این منطقه به بهره برداری رسید.

در این مراسم که با حضور مسئولان لشگری و کشوری، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، مدیران ارشد شهری شهرداری تهران، فرماندهان بسیج شهید محلاتی، بنیاد شهید، شهردار منطقه ۱۴، مسئولان بیمارستان مطهری، هنرمندان، معتمدان مردمی، شهرداران مدارس و جمعی از خانواده شهدا برگزار شد.

به نیت مدافعین سلامت و امنیت، گونه های مختلف گیاهی برای نخستین بار کاشته شد.

سالاری پور شهردار منطقه ۱۴ با اشاره به افتخار خدمت به مردم شهید پرور و متدین دارالمومنین، از برنامه ریزی برای افزایش سرانه های سبز منطقه، بهبود سیمای شهری، کاهش آلودگی هوا و جلب رضایتمندی شهروندان خبر داد.

وی افزود: برای این منظور فاز دوم این بوستان در ابتدای سال آینده که شامل فضای بازی و مجهز به تجهیزات ورزشی خواهد بود، اجرایی می شود.

بهره برداری از مخزن آب به منظور تامین آبرسانی، کاشت گیاه و روشنایی بوستان از دیگر موارد بود که به گفته شهردار در سال جدید به انجام می رسد.

تجلیل از خانواده شهیدان مدافع حرم، سلامت و جانبازان از بخش های ویژه ای بود که به همین مناسبت در این بوستان انجام شد.

شهردار منطقه ۱۴ کاشت نهال به نام سروقامتان مدافع حرم را ارج نهاد و گفت: تکریم ارزش مجاهدات رزمندگان مدافع حرم کمتراز رزمندگان دفاع مقدس نبوده و نیست چرا که هدف همه رزمندگان و شهدا دفاع از ارزش های والای انسانی و اسلامی بوده است تکریم خانواده معظم شهدای این عرصه، امری ضروری است.

وی در ادامه با بیان اینکه مدافعان سلامت، مدافعان انسانیت هستند، گفت: تلاش‌های بی‌دریغ پزشکان، پرستاران و کادر درمانی در ایام همه‌گیری کرونا، تکرار جلوه‌های ایثار و فداکاری است که سالیان قبل در دوران ۸ سال دفاع مقدس دیده‌ایم.

در حاشیه این مراسم آیین غرس درخت توسط شهرداران مدارس همچنین برپایی غرفه آموزشی مدیریت پسماند ها و نحوه تهیه خشکاله از پسماند تر درراستای آموزش کودکان همراه با توزیع کتابچه های آموزشی برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا