شورای شهر

تاکید بر برخورد قاطع با مسببین حادثه غرق شدن کودک در کانال پساب ری‌

به گزارش شوراآنلاین، جعفر بندی شربیانی عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به اینکه روز پنج‌شنبه گذشته بار دیگر شاهد حادثه‌آفرینی در کانال پساب ری‌ورامین بودیم؛ واقعه‌ای تلخ و دل‌خراش که کودک معصومی را به کام مرگ کشید، گفت: سوم آبان ماه ۹۹ رئیس وقت قوه قضاییه دستورالعلملی به نام نحوه ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان را ابلاغ کردند و در ماده ۳ بند الف آمده در صورتیکه ترک وظایف قانون موجب تضییع حقوق عمومی و ایراد صدمه، بیت المال و .. ناظر بر حقوق عامه شود و یا سبب بروز و توسعه خسارت و صدمات شود در اسرع وقت نسبت به تعقیب موضوع و جمع آوری ادله اقدام کنند.

وی ادامه داد: از همین تریبون قریب به ۲ ماه قبل تذکری را به مجموعه وزارت نیرو و آب منطقه ای دادم و پیرو آن جلساتی را درخواست کردم و برگزار شد و بودجه ای را به حمایت شهرداری شهرری، منطقه ۲۰ و ۱۹ تخصیص داده شد و قریب ۱۰ میلیارد تعهد ایجاد شد تا آب منطقه ای کار را انجام دهد اما گویا این نوع طرح ها که برای مردم محروم مستضعف است، ظاهرا اولویت ندارد و در جلسات کارشناسی هر بار یک سنگ اندازی می کردند.

شربیانی با بیان اینکه این حادثه تلخ حاصل بی‌تعهدی و بی‌توجهی عده ای در آب منطقه ای تهران است که جایگاهی را اشغال کردند به مردم ضربه می زنند، گفت: اگر مساله را پیگیری نمی کردم و بودجه ای تحصیص نمی دادم و رسانه ها تذکر را پخش نکردند، امروز این چنین آشفته نبودم.

وی با باین اینکه من در تذکرم وزیر را خطاب قرار دادم و باید  نمایندگان مجلس این سوال را بپرسند که چرا وزارت نیرو ضرب العجلی نداشتند؟ از وزیر باید سوال کنید و استیضاح کنید.

این عضو شورای شهر ادامه داد: سریعا باید با این افراد برخورد شود تا داغ این کودک متصل بر کودکی دیگر نشود.

وی خواستار برخورد قاطع و عبرت انگیز با مسببین این حادثه شد و گفت: درخواست دارم دادستان تهران دادگستری به این مساله ورود پیدا کنند.

چمران در واکنش به این تذکر با اشاره به اینکه تذکر برای وزات نیرو فرستاده شد و یادم است که پاسخی دادند و گفتیم این پاسخ ها به درد ما نمی خورد و کار را شروع کنید امیدوارم درس عبرتی باشد و نداشتن و بودجه و اعتبار برایشان درس عبرتی باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا