استانصفحه اصلی

مکاتبه شورایعالی استانها با قوه قضائیه برای حل مشکل شورایاری‌های پایتخت

به گزارش شوراآنلاین، نایب رئیس شورای شهر تهران از مکاتبه با قوه قضائیه برای حل مشکل شورایاری‌ها خبر داد.

پرویز سروری در خصوص سرانجام شورایاران که فعالیت آنها از سوی قوه قضائیه غیر قانونی اعلام شده بود، گفت: به دنبال آن هستیم که در مورد فعالیت شورایاران با قوه قضائیه مکاتبه و جلسه داشته باشیم تا در صورت امکان در حکم شان تجدید نظر کنند.

وی با بیان اینکه این موضوع را از طریق شورای عالی استان ها نیز پیگیری می کنیم، تصریح کرد: از آنجایی که شورایاران نمایندگان مردم در محلات هستند می توانند ظرفیت های خدمت رسانی را با پیوست عدالت در سطح مناطق انجام دهند و این شورایاران هستند که به مسئولان کمک می‌کنند که نیازهای اهالی را در دل محلات بشناسند و خدمات شهری را شورایاران به عمق شهر می کشانند.

وی با بیان اینکه شورایاران نمایندگان در محلات هستند، گفت: مطالبه گری خدمت از شورا و شهرداری توسط شورایاران انجام می گیرد و این شورایاران بودند که با مطالبه دریافت خدمات برای محلات شان موجب توسعه و حل بسیاری از مشکلات شدند.

وی با بیان اینکه یک کار حقوقی در خصوص شورایاران انجام شده است، گفت: من به عنوان رئیس شورای عالی استان ها نامه ای به رئیس قوه قضائیه ارسال خواهم کرد و از او می خواهیم که بررسی دقیق تری را در مورد شورایاران انجام دهند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در نظر دارید که شورایاری را در سطح کشور توسعه دهید، اظهار کرد: اگر امکانش وجود داشته باشد می‌توان از پتانسیل شورایاری در کشور استفاده کرد، اما در حال حاضر موجودیت شورایاری زیر سوال است و اگر این مسئله حل شود باید آسیب شناسی صورت گرفته و با حل نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت، آن را گسترش دهیم؛ اما تا وقتی که هویت و موجودیت شورایاران اثبات نشود نمی‌توان کاری کرد.

وی در ادامه در این باره که آیا از ظرفیت دولت و مجلس برای حل مشکل شورایاران استفاده می کنید یا خیر؟ گفت: مشکل شورایاران حقوقی است و در حال حاضر فعالیت شورایاران غیر قانونی است و باید این مسئله را حل کنیم و تا زمانیکه قید غیر قانونی بودن را برنداریم هیچ کس نمی تواند کاری برای شورایاران انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا