استانصفحه اصلی

سروری: بودجه شورای عالی استان ها باید از ردیف کمک به ردیف مستقل تغییر کند

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها در حاشیه دومین اجلاس شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران گفت: به دنبال این هستیم که ظرفیت های مغفول مانده قانون اساسی در ارتباط با شوراها را احیا کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه می‌خواهید این قوانین و ظرفیت ها را احیا کنید، گفت: در قانون اساسی شورای عالی استان‌ها به عنوان عِدل مجلس شورای اسلامی محسوب می‌شود اما تاکنون نتوانسته ایم روال منطقی را طی کنیم.

وی افزود: در بحث بودجه کشور باید یک نسخه از بودجه در اختیار شورای عالی استان‌ها قرار گیرد تا اعضای شورا در بحث عدالت نظرات خود را اعمال کنند. این موضوع هم تاکنون اتفاق نیفتاده است.

سروری تصریح کرد: شورای عالی استان ها به عنوان متولی شوراها در کشور به دنبال تحقق مدیریت یکپارچه شهری است.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه تعامل با قوای سه‌گانه می‌تواند شورای عالی استان ها را به جایگاهی واقعی اش در قانون اساسی برساند، گفت: ما نه کمتر و نه بیشتر از آن‌چیزی که قانون اساسی مشخص کرده می‌خواهیم.

وی افزود: مطالبه ما این است که قانون اساسی در خصوص شوراها محقق شود تا شورای عالی استان‌ها بتواند جامعه شورایی کشور را در مسیر درست هدایت کند.

وی در پاسخ به این سوال که اولین گام شورای عالی استان‌ها در دوره ششم برای ارتقاء جایگاه شوراها چیست گفت: ما در گام اول به دنبال ارتباط سازنده با قوای سه‌گانه هستیم و در این راستا تلاش کردیم اعضای شایسته و متخصص را به کمیسیون های دولت و مجلس بفرستیم. من فکر می‌کنم که کار شورای عالی استان‌ها در واقع همین است.

سروری ادامه داد: مسئله بعدی آموزش شوراهاست که تاکنون به صورت کامل اجرا نشده است. ما در تلاش هستیم برنامه ای مدون برای آموزش شوراها به صورت حضوری و مجازی تدوین کنیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها در خصوص راه‌اندازی سامانه مصوبات شوراهای سراسر کشور گفت: زیرساخت‌های این سامانه آماده شده است.

وی در خصوص بودجه شورای عالی استان‌ها نیز گفت: متاسفانه بودجه شورای عالی استان‌ها در سال ۱۴۰۱ به ردیف کمک بازگشته است و ما در تلاش هستیم این مشکلات را حل کنیم و بودجه شورای عالی استان‌ها مستقل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا