شورای شهرصفحه اصلی

چرا باید منابع مالی شهر را برای اولویت دوم نیازهای مردم شهر هزینه کرد؟

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هنوز نیازهای اصلی شهر و شهروندان از جمله کمبود اتوبوس و واگن و زیر ساخت های حمل ونقل درگیر مشکلات جدی است گفت: چرا باید منابع مالی شهر را در فعالیتی هایی که می ‌توان به عنوان اولویت دوم نیازهای مردم شهر احصا شوند، هزینه کرد؟
به گزارش شوراآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران «سید جعفر تشکری هاشمی» در چهل و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تهران با تاکید بر اینکه ۵۶ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده در بودجه حتما عدد خوبی برای شهر است گفت: تاکیدمان بر این است اگر توان درآمدی بیشتری برای شهر داریم باید به سمت افزایش بودجه شهر پیش رویم، چرا که نرخ تورم و عقب ماندگی های ۴ ساله به گونه ایست که حتما با مشکلاتی در جبران و بروز رسانی عقب ماندگی ها مواجه خواهیم شد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ۷ ماه از سال ۱۴۰۰ در اختیار ما بوده و میزان درآمدهای حاصل از شهرداری نشان دهنده توفیقات محدودی در این بخش است تصریح کرد: حال چه تضمینی برای سال آینده دارد که درآمد ها محقق شود؟ لذا دوستان در شهرداری تهران اگر تضمینی دارند اعلام کنند تا در شورا با اطمینان خاطر بیشتری برای بودجه تصمیم گیری شود.
تشکری هاشمی در ادامه مطرح کرد: ما می‌توانیم بدون اینکه در پیشنهادات شهرداری تهران تغییراتی ایجاد کنیم ، بودجه را در دو بخش متمرکز نماییم . یک بخش الزامات و  دیگری حمل ونقل و عمران شهری در قالب تبصره ها، که در صورت تحقق بخش اول حتی می‌ توان بدون آنکه بخواهد مجدد درآمدهای جدیدی شناسایی شون ، هزینه کند.
وی با اشاره به اینکه حوزه اجتماعی و فرهنگی با ۵ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان و در حوزه هوشمند سازی با حدود ۶ هزار میلیارد تومان بخش های فربه بودجه هستند، اظهار داشت: هنوز نیازهای اصلی شهر و شهروندان از جمله کمبود اتوبوس و واگن و زیر ساخت های حمل ونقل درگیر مشکلات جدی است چرا باید منابع را در فعالیتی هایی که می‌تواند به عنوان اولویت دوم نیازهای مردم شهر احصا شوند هزینه کرد؟
تشکری هاشمی پیشنهاد کرد: با کوچک کردن بودجه به سمت واقعی شدن بودجه پیش رویم و در ادامه با تبصره ها برای توسعه زیر ساخت ها و حمل ونقل عمومی مابه التفاوت بودجه لحاظ شود.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از بودجه در نظر گرفته شده در بخش حمل ونقل عمومی ضمن مقایسه بودجه حمل ونقل در سال جاری با سال ۱۴۰۱ گفت: ۱۵ هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده برای حمل ونقل عمومی در سال ۱۴۰۰ بوده با اصلاحیه به ۱۲ هزار ۸۰۰ میلیارد تومان رسیدیم این در حالیست که اکنون ۱۳ هزار  و ۹۳۰ میلیارد تومان برای حمل ونقل در لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۱ دیده ایم و به معنای این است که در مقایسه با بودجه اصلاح شده سال ۱۴۰۰، تنها ۷ درصد افزایش بودجه را در این بخش و در سال ۱۴۰۱ شاهد هستیم.
وی تاکید کرد: بودجه پیش بینی شده در لایحه بودجه ۱۴۰۱ در مقایسه با بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۰ با کاهش چشمگیری مواجه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا