استانصفحه اصلی

نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌‌ها:شوراها با سیلی صورت خود را سرخ می‌کنند

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، علیرضا قره حسنلو نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها با اشاره بررسی لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه شورای عالی استان‌ها با توجه به معنای واقعی ناچیز است و کفاف احتیاجات شوراهای عالی استان‌ها و شوراهای فرادست را نمی‌دهد.

وی افزود: شوراهای فرادست از جمله شوراهای بخش، شهرستان و استان حتی پول پرداخت حق‌الجلسه اعضا را هم ندارند. به‌ویژه شوراهای بخش و شهرستان که هیچ پولی دریافت نمی‌کنند و اعضا باید از جیب خود خرج جاری شورا را پرداخت کنند.

نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها بیان داشت: بودجه شورای عالی استان‌ها کفاف هزینه‌های این شورا را هم نمی‌دهد. در حالی که باید هزینه ۳۱ شورای استان را تامین کند این در حالی است که بودجه تعیین شده هم به صورت کامل تخصیص نمی‌یابد. به همین دلیل مشکلات زیربنایی گریبان‌گیر شوراهای فرادست است.

وی افزود: از ۳۱ شورای استان شاید تنها ۲ استان ساختمان مختص به خود را دارد و باقی شوراهای استان مجبورند در یک اتاق از ساختمان شهرداری یا استانداری جلسات خود را برگزار کنند که تحقیرآمیز است. شوراهای شهرستان و بخش هم که وضعیت بدتری دارد و گاهی حتی اتاقی برای برگزاری جلسات پیدا نمی‌کنند. از این رو شوراها با سیلی صورت خود را سرخ می‌کنند.

قره‌حسنلو ادامه داد: شوراهای اسلامی استان ها همچنین تامین هزینه تهیه وسایل مصرفی مانند کاغذ و قلم و … و رفت و آمد به مرکز استان نیز با مشکل روبه‌رو هستند. بنابراین نیاز به تخصیص بودجه اختصاصی درخور برای شوراهای فرادست لازم است.

قره حسنلو تصریح کرد: از سوی دیگر درست است که شوراها نهاد ناظر هستند اما مردم از شوراها انتظار دارند که برخی از مشکلاتشان را حل کنند.

بر اساس قانون باید بودجه کشور قبل از تصویب در شورای عالی استان‌ها بررسی شود و درخواست ما این است که بودجه استان نیز پیش از تصویب در شورای استان بررسی شود و شورای استان در این مورد حق نظر داشته باشد.

وی افزود: برخی از روستاها به بودجه بیشتری نیاز دارند اما در بودجه استانی دیده نمی‌شود. از این رو شوراها می‌توانند در توزیع بودجه استان نظرات بهتری ارائه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا