مدیریت شهری

شهردار منطقه ۱۳ خبر داد: مشارکت شهرداری ، دانش آموزان و فعالان محلات در راستای تحقق هوای پاک

به مناسبت هفته هوای پاک و با هدف فرهنگ سازی و توجه هرچه بیشتر شهروندان به مسائل زیست محیطی، برنامه های مختلف  فرهنگی و آموزشی در منطقه ۱۳ انجام می شود.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳ ، محمد هادی علی احمدی ، شهردار منطقه با بیان اینکه ویژه برنامه های هفته هوای پاک با شعار ” «هوای پاک، حقوق عامه، اراده ملی» ” در منطقه ۱۳ برگزار می شود ، گفت : هوای پاک اهمیت زیادی برای سلامتی و زندگی روزمره شهروندان  دارد و این مناسبت، فرصتی است در راستای اقدام برای هماهنگی همه سازمان ها و ارگان ها  برای داشتن هوایی پاک که به سلامت مردم و حفظ محیط زیست منجر می‌شود.

او جلب مشارکت شهروندان را از رویکرد های اصلی هفته ملی هوای پاک برشمرد که بدین منظور در بخشی از برنامه های هوای پاک ، استقرار غرفه های آموزشی ویژه شهروندان برای اطلاع رسانی موضوعات مرتبط با هوای پاک و آگاهی بخشی آنها از مسئولیت شهروندی و اجتماعی خویش است.

شهردارمنطقه۱۳ افزود: همزمان با ۲۹ دی ماه، زنگ هوای پاک در مدارس منتخب نواحی چهارگانه  نواخته می شود که توجه به امر آموزش و فرهنگ سازی در سن کودکی و نوجوانی و ایجاد یک باور ذهنی جهت حفاظت از محیط زیست را در مدارس نشان می‌دهد.

علی احمدی آموزش و تنویر افکار عمومی را یکی از راهکارهای اساسی در حفاظت از محیط زیست عنوان کرد و گفت: در همین راستا آموزش های لازم به صورت چهره به چهره در مدارس و سرای محلات انجام می شود .
علی  احمدی ، برگزاری کارگاه آموزشی، اکوتور موزه حیات وحش و پاکسازی طبیعت بوستان سرخه حصار جهت دبیران کانون محیط ‌زیست، ارائه آموزش مجازی و آفلاین از دیگر فعالیت منطقه به مناسبت هفته هوای پاک اعلام کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا