اجتماعی و فرهنگی

مدیر کل هماهنگی، نظارت و پیگیری امور مناطق شهرداری تهران خبر داد: یکسان سازی نظارت و ارزیابی مناطق ۲۲ گانه

رضا رجب زاده مدیر کل هماهنگی، نظارت و پیگیری امور مناطق شهرداری تهران از استاندارد سازی و یکسان سازی نظارت و ارزیابی مناطق ۲۲ گانه شهر تهران خبر داد.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل هماهنگی، نظارت و پیگیری امور مناطق مهندس رجب زاده مدیر این اداره کل با اعلام این خبر افزود: به منظور ارزیابی دقیق تر در بحث نگهداشت شهر، نظارت ستادی نواحی مناطق ۲۲ گانه در موضوعات اجرایی و نگهداشت، با هماهنگی ادارات کل ستادی و با محوریت اداره کل هماهنگی، نظارت و پیگیری امور مناطق صورت می پذیرد.

وی افزود: از آنجا که هر اداره کل در معاونت تخصصی مدیریت شهری ، رتبه بندی و ارزیابی خاص خود را در مناطق ۲۲ گانه بصورت جدا و مجزا دنبال می کرد، اداره کل هماهنگی ، نظارت و پیگیری امور مناطق برآن شد تا با هماهنگی با سایر ادارات کل تخصصی، ارزیابی یکسانی در تمامی مناطق شهر تهران بوجود آورد.

رجب زاده در ادامه افزود: یکی از مشکلات ریشه ای در نظارت ستادی مناطق ، تعدد ارزیابی و رتبه بندی های متغیری بود که توسط هر یک از معاونت های تخصصی صورت می‌پذیرفت که این امر علاوه بر صرف زمان و هزینه و درگیر شدن ادارات نواحی و مناطق با ارزیابی های متعدد، رتبه های متعددی نیز بعضا با اختلاف زیاد همراه داشت که این اختلاف نمرات ، فرایند تصمیم سازی را برای مدیر ارشد منطقه با مشکل مواجه می ساخت. بعنوان مثال ممکن بود ناحیه ایی در ارزیابی اداره کل خدمات شهری رتبه اول در شهر تهران را بدست آورد ولی در رتبه بندی امور مناطق رتبه دیگری کسب کند.

وی در پایان به جزئیات این طرح اشاره کرد و افرود: در طرح جدید نظارت ستادی مناطق ۲۲ گانه، ارزیابان ادارات کل تخصصی شامل : سازمان بازرسی شهرداری تهران، اداره کل برنامه ریزی معاونت خدمات شهری، اداره کل هماهنگی معاونت های فنی و عمرانی سازمانها و مناطق ، اداره کل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک و اداره کل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی و معماری در کنار ارزیابان این اداره کل قرارگرفته و شاخص های ارزیابی استاندارد و یکسانی را در قالب یک نظارت ستادی واحد مورد بررسی قرار می دهند که هدف از این ارزیابی ها ، احصاء مشکلات ،آسیب شناسی فرآیندها و در ادامه ارائه راهکارهای بهینه و درنهایت ارتقاء وضعیت نگهداشت مناطق می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا