شورای شهرصفحه اصلی

توضیحات چمران درباره ماجرای حریق درختان در محله قلهک

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به ماجرای حریق درختان در محله قلهک گفت: این حادثه مربوط به سوزاندن سرشاخه‌های کنده شده بود و ارتباطی به سوختن درختان نداشت.

به گزارش شوراآنلاین،‌ مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر با اشاره به سالروز کشف حجاب در ۱۷ دی ماه گفت:‌ در این روز رضاخان به نوعی با همه مسائل دینی، شرعی، ملی و هویتی مخالفت کرد و باب جدیدی در تاریخ ما گشود و پس از آن قیام‌های زیادی شکل گرفت و کشتارهایی انجام شد که یاد شهدای آن زمان را گرامی می‌داریم.

وی افزود: ۱۷ دی همچنین روز درگذشت جهان پهلوان تختی قهرمان ملی و مردمی است که مقابل طاغوت ایستاد و در شرایط نابسامانی جان سپرد که برای او هم غفران و رحمت الهی مسألت داریم.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: ۱۸ دی سالروز حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی و شهادت تعدادی از هموطنان‌مان است که به خانواده همه این عزیزان تسلیت می‌گوییم و ان‌شاءالله خداوند برای آنها صبر جزیل عنایت کند این حادثه از حوادث جانگذار در برهه حساس بود.

چمران به ۱۹ دی و سالروز قیام تاریخ‌ساز مردم قم اشاره کرد و گفت:‌در آن زمان مردم قم در اعتراض به مقاله‌ای که روزنامه اطلاعات به دستور ساواک نوشته بود قیام کردند و قرار شده بود به دستور ساواک به امام حمله کنند و بر همین اساس مردم قم به پا خواستند و اقدام آنها در این روز ماندگار شد.

وی افزود: ۱۹ دی از روزهایی است که پایه‌های انقلاب اسلامی گذاشته شد و امروز هم رهبر انقلاب ساعت ۱۰ صبح سخنرانی با مردم قم در این زمینه دارند.

رئیس شورای شهر تهران بیان داشت:‌همچنین ۱۹ دی سالروز درگذشت آیت‌الله هاشمی است که یاد ایشان را هم  گرامی می‌داریم.

چمران به تشییع پیکر شهدای انقلاب اسلامی در روزهایی که گذشت در تهران اشاره کرد و گفت: این اقدام و حضور پررنگ مردم در مراسم تشییع نشان داد که شهدا هنوز زنده هستند و راه آنها ادامه دارد و اقدامات شهرداری به ویژه سازمان فرهنگی و هنری در جهت انجام برنامه‌ها در این راستا تشکر می‌کنیم.

وی اعلام کرد:‌شب گذشته تصاویری از حریق درختان در منطقه قلهک در فضای مجازی منتشر شد که ما بلافاصله این قضیه را پیگیری کردیم و با شهردار منطقه ۳ صحبت‌هایی صورت گرفت تا بررسی‌ها انجام شود.

رئیس شورای شهر تهران افزود: پس از بررسی‌ها مشخص شد که این حادثه مربوط به سوزاندن سرشاخه‌های کنده شده بود و ارتباطی به درخت نداشته است و همسایگان خیلی خوب سریع این موضوع را به شهرداری و دوستان روابط عمومی اطلاع دادند.

چمران بیان داشت: این قضیه را زودتر گفتیم که مانند اتوبوس‌خوابی نشود که از چند سال پیش وجود داشت و ناگهان آن را بزرگ‌نمایی کردند.

رئیس شورای شهر تهران گفت:‌متأسفانه برخی هر روز موضوعی را بزرگ‌نمایی می‌کنند تا سوژه‌ای علیه کوبیدن علیه ملت ایران داشته باشند.

رئیس شورای ششم شهر تهران خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله ویدئویی در مورد گزارش اتوبوس‌خوابی طی سه‌شنبه در صحن شورا ارائه و منتشر خواهد شد و پیش از آن نیز در فضای مجازی اعلام می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا