اجتماعی و فرهنگی

خط قرمز پلیس در طرح زمستانه

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در حاشیه رزمایش ترافیکی طرح زمستانه در پیست آبعلی در جمع خبرنگاران از هماهنگی همه دستگاه‌های امدادی و پلیس در طرح زمستانه سال ۹۴ خبر داد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی به اجرای این طرح از امروز تا ۲۳ اسفند ماه اشاره و بیان داشت: در اجرای این طرح، راهداری، اورژانس‌، هلال احمر، امداد خودرو، شهرداری، فرمانداری، وزارت کشور و … حضور دارند.

سردار مهری هدف از اجرای طرح زمستانه را تسهیل در عبور و مرور و ایمنی ترافیک برای تمام کاربران دانست و گفت: حدود ۵۶ هزار نفر به طور مستقیم و ۲۰۰ هزار نفر نیر به طور غیر مستقیم نیز در این طرح حضور دارند.

وی با بیان این مطلب که در یکی دو هفته گذشته با همکاری پلیس و دستگاه‌های خدمات امدادرسانی خوشبختانه کسی در جاده‌های برفی در راه نماند اظهار داشت: ۲۵ هزار تیم امداد و خدماتی در ۱۱۰ نقطه کوهستانی و برف‌گیر کشور برای خدمت‌رسانی به مردم حضور فعال دارند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی خط قرمز پلیس را سبقت بی‌جا و انحراف به چپ عنوان و تصریح کرد: پلیس حتما به رانندگانی که داری تخلفات حادثه‌ساز به خصوص در شرایط ناسالم جوی هستند برخورد خواهد کرد.

سردار مهری به رانندگان توصیه کرد که حتما خودروهای خود را مجهز به تجهیزات ایمنی و زنجیر چرخ کرده و قبل از حضور در جاده وضعیت جوی و ترافیکی را از مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا یا سایت راهور ۱۲۰ جویا شوند.

وی افزود: رانندگان اگر دچار مشکل شدند می‌توانند با تلفن ۱۱۰ تماس بگیرند چرا که مرکز فوریت‌های پلیس آمادگی کامل برای پاسخگویی به شهروندان را دارد.

عالی‌ترین مقام راهنمایی و رانندگی کشور نبود آتش‌نشانی جاده‌های را یکی از ضعف‌ها و کمبودها عنوان و خاطر نشان کرد: هر حادثه آتش‌سوزی که در جاده‌ها به وقوع پیوندد باید از شهرها و شهرداری‌های اطراف کمک بگیریم که این مطلب زمان بیشتری را می طلبد و امداد را با سختی مواجه می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا