اجتماعی و فرهنگی

تشریح اقدامات مدیریت بحران تهران در نشست کارگروه شهرهای متحد و دولت‌های محلی UCLG

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به نمایندگی از شهرداری تهران در نشست کارگروه شهرهای متحد و دولت‌های محلی UCLG شرکت کرد و به تشریح اقدامات انجام گرفته در زمینه مقابله با ویروس کرونا و واکسیناسیون عمومی در تهران پرداخت.

به گزارش شوراآنلاین، برنامه جامعی متشکل از ۳ سرفصل (خدمات بهداشتی و درمانی، فاصله‌گذاری هوشمند فیزیکی‌ و خدمات و حمایت اجتماعی) در ۱۴۰بند تدوین و تصویب شد و رویکردهای محله‌محوری و مشارکت مردمی، دسترسی مردم به خدمات شهری با در نظر گرفتن نزدیک‌ترین نقطه ممکن‌ و اولویت مناطق محروم، کمتر برخوردار و حاشیه شهر ،در این برنامه مدون در شهرداری تهران در قالب این برنامه پیش‌بینی شد.

با فعال‌سازی ستاد مدیریت بحران کرونای شهرداری تهران و تعیین رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به‌عنوان جانشین شهردار در این ستاد، فرماندهی واحد و یکپارچه رخ داد و همه ظرفیت‌های شهرداری بسیج شدند تا فاز نخست این برنامه، یعنی افزایش ظرفیت واکسیناسیون در تهران را اجرایی کنند.

با استفاده از ظرفیت شهرداری تهران ۱۴مرکز تزریق (شهر واکسن )ثابت، مرکز ۴خودرویی و ۱۰واحدسیار (خودروی ون) افتتاح شد و در مجموع در این۲۸ «شهرواکسن» از ابتدای پویش تا کنون بیش از ۲۶ هزار دوز واکسن به شهروندان شریف تهرانی تزریق شد.

پدیده جدید و بی‌سابقه این افتتاح، شهرواکسن‌های سیار هستند که در قالب خودروی ون و تاکسی، خدمات واکسیناسیون را به گروه‌های آسیب‌پذیر و توان‌یاب مانند اتباع بیگانه، بویژه غیرمجاز که بعضاً اسناد هویتی هم ندارند، خانواده کودکان کار، معلولان و سالمندان وابسته به منزل، معتادان و…در محل استقرار رسمی و غیر رسمی ایشان (همچون گرمخانه‌ها، سامان‌سراها، پاتوق‌ها، منازل و…) عرضه می‌کنند.

فاز دوم پویش جهادی واکسیناسیون شهرداری تهران در قالب تزریق واکسن کرونا به شهروندان از طریق ۲۲ اتوبوس سیار موسوم به اتوبوس زندگی، واحدهای مستقر در ۲۲ ایستگاه مترو ، اعزام واحد سیار به ۲۲۰ مسجد در سطح شهر تهران و برقراری خط ارتباطی با سامانه گویای مدیریت بحران ویژه شهروندان تهرانی(زیرمجموعه سامانه گویای ۱۳۷) که به هر دلیل امکان خروج از منزل و مراجعه به مراکز واکسیناسیون مستقر در سطح شهر را ندارند با تاکید بر حفظ کرامت انسانی ، به منظور رفاه حال شهروندان و تسریع در امر واکسیناسیون افتتاح شد.

بنا براین گزارش، شهرهای متحد و دولت‌های محلی (UCLG)، به عنوان یک شبکه جهانی از شهرها و دولت‌های محلی، منطقه‌ای ، کلانشهری و انجمن‌های آن‌ها، متعهد به نمایندگی، دفاع و تقویت صدای دولت‌های محلی و منطقه‌ای هستند تا هیچ‌کس در هیچ کجا نادیده گرفته نشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا