اجتماعی و فرهنگی

دکتر نورمحمدی در جمع بسیجیان شرکت شهر سالم: خدمت به مردم کمتر از مجاهدت در جبهه‌های جنگ نیست

مدیرعامل شرکت شهر سالم در مراسم بزرگداشت هفته بسیج و در جمع بسیجیان شرکت شهر سالم گفت: امروز خدمت به مردم کمتر از مجاهدت در جبهه‌های جنگ نیست.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی شرکت شهر سالم، در مراسمی که به همت پایگاه مقاومت بسیج شرکت شهر سالم و به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، دکتر امیر نورمحمدی طی سخنانی گفت: بسیجی بودن افتخاری است که در هر فرهنگ و مذهبی به شکلی تبلور می‌یابد. به این معنا، فرهنگ بسیجی فقط در فرهنگ ما بروز و ظهور ندارد. در همه کشورها فرهنگ ایثار و دفاع از وطن وجود دارد. اما تفاوت ما با دیگر کشورها در شیعه بودن ماست.

وی با بیان اینکه چیزی که فرهنگ شیعی ما را از دیگر فرهنگ‌ها متمایز می‌سازد، پویایی ماست، ادامه داد: همین فرهنگ بود که موجب شده در طول این ۱۴ قرن هر کجا شیعیان حضور داشته‌اند، تحول و پیشرفت نیز به همراه آنها به وجود آمده است.

مدیرعامل شرکت شهر سالم افزود: فرهنگ بسیجی خارج از قواعد روز جامعه است. این را هم در ساختار جنگ و هم درون ساختار بسیج می‌توان رصد نمود؛ ممکن است که فردی در محیط کاری خود یک سمت بالایی داشته باشد اما به عنوان یک بسیجی ساده هم کار می‌کند. در دوران جنگ تحمیلی هم به همین شکل بود و همه در عین گمنامی و بی‌نامی فعالیت می‌کردند.

وی سردار دلها، شهید حاج قاسم سلیمانی را به عنوان تبلوری از فرهنگ بسیج برشمرد و افزود: وقتی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از فرهنگ حاج قاسم سخن می‌گویند، این فرهنگ و آن محبوبیت، ناشی از فرهنگ بسیج است.

به گفته دکتر نورمحمدی، در این ۴۰ سال افراد شاخص و تأثیرگذار زیادی داشتیم ولی به این دلیل حاج قاسم، سردار دلها می‌شود که فکر خدایی داشت و نگاه بسیجی‌وار به همه مسائل می‌کرد.

وی با اشاره به تسلط فرهنگ بسیجی بر شهرداری تهران گفت: اگر امروز آقای دکتر زاکانی با نگاه جدید و تحول‌گرایانه به مدیریت شهری می‌نگرند و مدیریت جهادی را از ما می‌خواهند، متاثر از نگاه جهاد و ایثار و ازخودگذشتگی در حوزه کاری ما در شرکت شهر سالم است. یعنی اگر امروز بتوانیم مردم را تکریم کنیم، اگر بتوانیم خدمت مطلوبی را به مردم برسانیم، اگر بتوانیم به نیازهای بهداشتی و درمانی عزیزان بازنشسته را تأمین کنیم، خدمتی کمتر از آنچه در جبهه و جنگ ارائه شده، نیست.

مدیرعامل شرکت شهر سالم در پایان گفت: ولی نعمت ما مردم هستند و باید تا می‌توانیم در خدمت آنها باشیم تا این امانتی که امروز در دست ماست را به صاحب اصلی‌اش بسپاریم.

در ابتدای این مراسم، حمید بهنام‌فر فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شرکت شهر سالم در سخنانی یاد و خاطره حماسه‌سازی‌های مدافعان سلامت در دوران شیوع کرونا از جمله شهدای شرکت شهر سالم، دکتر مهدی وریجی، دکتر افسانه بیگدلی و رضا محرمی را گرامی داشت.

همچنین در پایان این مراسم، بسیجیان نمونه شرکت شهر سالم از دست دکتر نورمحمدی لوح یادبود و هدایای خود را دریافت کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا