اجتماعی و فرهنگی

سرپرست سازمان بازرسی شهرداری تهران: قائل به نظم و انضباط شهری هستیم اما نه با زور و درگیری

سرپرست سازمان بازرسی شهرداری تهران بر حفظ شان و کرامت همه افراد تاکید کرد و گفت : ما قائل به برقراری نظم و انضباط شهری هستیم، اما قرار نیست نظم را با زور و درگیری برقرار کرد.

 

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی شهرداری تهران؛ داود گودرزی در جسله شرکت شهربان و حریم بان که صبح روز چهارشنبه ۲۱ مهرماه برگزار شد، خدمت گزاری به مردم را وجه مشترک همه مدیران شهری عنوان کرد و افزود: فلسفه تشکیل حکومت اسلامی نیز خدمت به مردم برای بهتر شدن زندگی دنیوی و اخروی است و همه باید تلاش کنیم تا ضمن تقویت روحیه خدمت گزاری، از گفتار درمانی و حرف و شعار فاصله گرفته و به کارهای عملیاتی برسیم. اگر این رویکرد را انتخاب کردیم آنوقت همه وقت و زمان خود را می گذاریم تا گره ای از کار مردم باز کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هیچ پرسنلی از شهرداری حق برخورد تند و درگیری با مردم را ندارد، اظهار کرد: همه ما قائل به برقراری نظم و انضباط شهری هستیم، اما قرار نیست نظم را با زور برقرار کرد. ما شهر و امکانات شهری را برای همه مردم می خواهیم و کسی که دستفروشی می کند هم جزوی از همین مردم است، پس نباید به وی به عنوان یک فرد مزاحم شهری نگاه کنیم.
گودرزی برخورد فیزیکی، دریافت رشوه و جمع آوری وسایل دستفروشان را جزو خطوط قرمز بیان کرد و افزود: اگر می‌گوییم کسی دستفروشی نکند باید شرایط و مکان مناسب برای عرضه محصولات وی را نیز در نظر بگیریم. وقتی برای هر موضوعی برنامه ریزی، راهکار و تدبیر درستی داشته باشیم، مسئله دستفروشی هم قابل حل خواهد بود.

سرپرست سازمان بازرسی با اشاره به این‌که حتماً مدیریت شهری نیازمند تحول در ساختارها، فرایندها و دستورالعمل‌‌ها با هدف رفتن به سمت ارتقای کیفیت و سرعت خدمت‌رسانی به شهروندان است، خاطرنشان کرد: ارتقای کارآمدی و کاهش فساد،  پرهیز از اطاله در کارها و طرح‌ها، هوشمندسازی فرایندها و افزایش مشارکت و همراهی مردم و انسجام فکری، ذهنی و رفتاری درون مجموعه شهرداری از اولویت‌های مدیریت شهری است.

سید امیر فتاحیان، مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران در این جلسه به ارائه گزارشی از عملکرد این مجموعه در حوزه‌های اجرایی، نظارتی، منابع انسانی، مالی، فنی، فرهنگی، رسانه‌ای و برنامه‌های آتی این شرکت در راستای تحقق سیاست‌های مدیریت شهری جدید پرداخت.

گودرزی در پایان ضمن بازدید از مرکز کنترل و نظارت شرکت شهربان و حریم‌بان، اقدامات مجموعه شهربان در مسیر هوشمندسازی فرایندها و انجام مأموریت‌‌ها را مثبت ارزیابی کرد و خواستار تسریع در اجرای طرح‌های هوشمندسازی و یکپارچه‌سازی این طرح‌ها در مسیر تحقق مدیریت یکپارچه شهری شد.

در این جلسه امیرزادگان، سرپرست خدمات شهری سازمان بازرسی، صفی خانی سرگروه بازرسی محیط زیست و فضای سبز و جمعی از معاونان و مدیران دو مجموعه نیز حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا