اجتماعی و فرهنگیصفحه اصلی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران: وضعیت حمل و نقل تهران تناسبی با منزلت شهروندان ندارد

معاون حمل و نقل شهرداری تهران ضمن ابراز امیدواری به منظور ایجاد منابع مالی جدید در راستای همدلی میان شهرداری و مجلس، گفت: باید با شناسایی ظرفیت‌ها، عقب ماندگی‌های گذشته را جبران کرد.

به گزارش شوراآنلاین، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید براینکه معاونت حمل و نقل از نظر بودجه‌ای و گستره خدمات، جایگاه ویژه‌ای در مدیریت شهری دارد، توضیح داد: خدمات حوزه حمل و نقل و ترافیک به صورت مستقیم و بلافاصله توسط کاربران حمل و نقل دریافت می‌شود و تصمیم گیران این حوزه بر زندگی شهرون تأثیر می‌گذارند.

سید مجتبی شفیعی، با بیان اینکه درحال حاضر حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تناسبی با شأن و منزلت شهروندان ندارد، اضافه کرد: فاصله بسیاری در حوزه‌های مختلف اعم از واگن‌های مترو، اتوبوسرانی، ون‌ها و … تا وضع مطلوب وجود دارد. عقب ماندگی جدی در ناوگان حمل و نقل عمومی و نارضایتی توسط کاربران این حوزه وجود دارد.

به گفته شفیعی؛ در بقیه سیستم‌ها به جز حمل و نقل هم مشکلات بسیاری وجود دارد؛ برای مثال در بخش نرم افزاری و مدیریتی ناوگان نظیر حوزه تحلیل داده‌ها، اطلاعات موجود و استفاده از سیستم‌های هوشمند، عقب ماندگی جدی وجود دارد.

معاون شهردار تهران ضمن اشاره به بانک‌های اطلاعاتی حوزه حمل و نقل، گفت: بانک‌های اطلاعاتی بسیاری وجود دارد اما در تصمیم گیری‌ها و تحلیل‌ها از این بانک‌ها استفاده نمی‌شود. باید تلاش کرد که با تکنولوژی‌های نوین این ساختار مدیریتی را به روز کنیم. البته در حوزه سخت افزاری هم اقداماتی باید انجام دهیم و با شناسایی ظرفیت‌ها عقب ماندگی‌های گذشته را جبران کنیم تا رضایت مندی از سوی شهروندان حاصل شود.

او ضمن تأکید بر اهمیت پیشینه حوزه حمل و نقل ترافیک، بیان کرد: تأثیر حمل و نقل بر آلودگی هوا، سلامت جسمی و روحی شهروندان امری انکارناپذیر است. زمانی‌که یک فرد با روحیه و انرژی بالا وارد شبکه معابر شهر شود با اوج ترافیک صبحگاهی، انرژی خود را از دست می‌دهد و از لحاظ روحی آسیب می‌بیند؛ آلودگی هوا و صوتی در این زمان مزید بر علت می‌شود.

شفیعی با بیان اینکه ازدحام ترافیک و آلودگی‌های زیست محیطی، کیفیت زندگی در کلانشهر را کاهش داده است، عنوان کرد: ما مسئولان حوزه حمل و نقل ترافیک بخش بسیاری از این مشکل را ناشی از عملکرد خود می‌دانیم و باید سعی کرد با کمک شهروندان مشکل را حل کرد. امید است همدلی که میان شهرداری و مجلس، منابع مالی جدیدی برای شهر ایجاد کند تا برهمین اساس بتوانیم مشکلاتی که در گذشته تشدید شده را تا حد قابل قبولی بهبود دهیم.

او در ادامه اضافه کرد: نخستین کاری که باید انجام دهیم برداشت مستند از وضع موجود است؛ هرکاری که قصد انجام آن را داشته باشیم باید تأثیر آن بر وضع موجود را مطالعه کرد؛ قرار نیست به صورت سریع و خطا در گذشته عمل کنیم. هر اقدامی که قرار است انجام شود باید مطالعه کنیم که چه میزان وضع موجود را تغییر می‌دهد. غیر از این، یک‌سری اقدامات ضربتی و کوتاه مدت تعریف شده که در دوره‌های سه ماهه و شش ماهه به بهره برداری می‌رسد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن اشاره به پروژه‌های به بهره برداری نرسیده در گذشته، گفت: یک‌سری پروژه در گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته اما هم اکنون متوقف شده و با بهره‌برداری از آن‌ها گشایشی در معابر و حمل و نقل عمومی اتفاق می‌افتد. تصور می‌شود در یک دوره کوتاه شش ماهه شهروندان بتوانند تغییری را احساس کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا