شورای شهرصفحه اصلی

انتقاد عضو شورا از اجاره اماکن ورزشی با قیمت بسیار اندک

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه برون سپاری ۶۰ فقره از اماکن مهم شهرداری تهران علیرغم نامه سازمان بازرسی هنوز متوقف نشده است، گفت: در برخی قراردادها اجاره ماهانه دریافتی حتی حقوق ۲ نفر از کارمندان نمی شود.

به گزارش شوراآنلاین، سید احمد علوی عضو شورای شهر تهران پس از ارائه گزارش عملکرد محمدرضا جوادی یگانه، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران اظهارداشت: برون سپاری ۶۰ فقره از اماکن مهم شهرداری تهران هنوز متوقف نشده و گویا نامه سازمان بازرسی که فروردین امسال در این زمینه کفایت نکرده و همچنان این واگذاری ها با وجود اعلام ابطال از سوی سازمان بازرسی در حال انجام است.

وی با ذکر دلایلی در خصوص ابطال این معاملات گفت: به چه علت و با استناد به کدام مصوبه قراردادهایی را با مدت زمان بعضا ۹ ساله منعقد می کنید که نه تنها دست این شورا، بلکه دست شورای آتی را نیز در بهره برداری می بندد؟

عضو شورای شهر تهران یاداور شد: گزارش سازمان بازرسی نشان می دهد که موضوع سود و اجاره بها در این قراردادها دارای اشکالاتی است که عملا موجب موجب ضرر شهرداری و در نهایت شهروندان می شود.

وی همچنین با اشاره به تعرفه های ارائه خدمات در این اماکن متذکر شد و گفت: چگونه شعار عدالت سر می دهیم اما با واگذاری و برون سپاری مهمترین اماکن ورزشی، شهروندان را از خدمات با قیمت مصوب محروم می کنیم؟ آیا فکر می کنید ضمانت اجرای ۵۰۰ هزار تومانی برای عدم رعایت نرخ های مصوب راهکار مناسبی است؟

علوی همچنین با اشاره به بیکار شدن پرسنل فعلی بعد از برون سپاری گفت: برای پرسنلی که قرار است با برون سپاری کار خود را از دست بدهند چه فکری شده است؟ آیا در شرایط اقتصادی فعلی قصد دارید به تعداد بیکاران اضافه کنید و یا نیروی کار مضاعف را به شهرداری تهران تحمیل کنید؟ در برخی قراردادها اجاره ماهانه دریافتی حتی حقوق ۲ نفر از این کارمندان نیز نمی شود.

وی همچنین به تفاوت قیمت اجاره اماکن ورزشی و تجاری اشاره کرد و افزود: چطور اماکن ورزشی را با قیمت های بسیار اندک اجاره داده اید و در مقابل اجازه بهره برداری تجاری از فضاهای موجود در این اماکن را صادر کرده اید؟ من می دانم که افرادی که قراردادها را تنظیم کردند حتما آگاهی داشته اند.

این عضو شورای شهر تهران خواستار توقف اجرای این معاملات شد و افزود: پیشنهاد می کنم با توجه به بی توجهی صورت گرفته به نامه سازمان بازرسی، تدبیری اندیشیده شود تا مدامی که مدیریت شهری جدید بر سرکار نیامده و عیوب قراردادها مرتفع نگردیده است، جلوی ثبت این قراردادها گرفته شود. نباید اجازه دهیم اقدامی اشتباه که از ابتدای سال کلید خورده در نهایت به مدیریت شهری جدید تحمیل شود.

علوی در ادامه ضمن تشکر از زحماتی که معاون اجتماعی در حوزه اجتماعی متحمل شده است گفت: من از نزدیک این اقدامات را دیدم و قابل انکار نیست اما نکته این است که مسائل فرهنگی را با شرایط کرونایی منطبق نکردیم. حتما می توانستیم برای خانه نشینی و کم تحرکی برنامه ریزی داشته باشیم اما مغلوب کرونا شدیم.

عضو شورای شهر تهران در خصوص رها شدن بی خانمان ها و کارتن خواب ها در اوضاع کرونایی گفت: در خصوص واکسیناسیون برخی افراد در شهر ملزم هستیم مانند افراد بی خانمان و کارتن خواب ها که برای آنها جایی دیده نشده است و ما موظف هستیم به واکسیناسیون آنها اقدام کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا