شورای شهرصفحه اصلی

انجام پروژه‌های بزرگ مقیاس فعلا منتفی است/شهرداری بودجه ندارد

عضو شورای شهر تهران گفت:اولویت شهرداری فعلا تکمیل پروژه های نیمه تمام است.

به گزارش شوراآنلاین، جعفر تشکری هاشمی عضو شورای شهر تهران گفت:با توجه به شرایط محدود موجود، پروژه‌های بزرگ مقیاسی که در گذشته اجرا می‌شدند، حداقل در شرایط فعلی امکان ساخت آنها را نداریم اما پروژه‌هایی داریم که نیمه کاره و بسیار ضروری هستند مانند بزرگراه شهید شوشتری، یادگار امام، دولت آباد که با بودجه‌ای که تخصیص پیدا می‌کند این پروژه ها را دنبال خواهیم کرد.

وی گفت:اما اینکه بزرگراه جدیدی می خواهیم یا خیر، این موضوع به سلیقه افراد نیست. ما طرح جامع حمل و نقل شهری را داریم و باید براساس این طرح جامع، نیازمندی‌های شبکه و معابرها را بررسی کنیم. نگاه ما به شهر خودرو محور نیست اما نیازمند یکپارچه سازی و سلسه مراتب راه‌ها هستیم. مثلا در بزرگراه شهید صیاد شیرازی وقتی از شمال به جنوب حرکت می‌کنید به میدانی  درجه دو  ختم می شود و این به معنی شرایط نامطلوب است.

تشکری هاشمی بیان کرد:باید بزرگراه‌ها ضمن رعایت سلسه مراتب  به صورت شبکه‌های بهم پیوسته حلقوی و شعاعی احداث شوند؛ لذا ضمن اینکه باید به این مشکلات رسیدگی و حل و فصل شود، این موضوع با متوسط منابع درآمدی انجام خواهد شد. برای مثال ما کمربند شمال به جنوب شهر تهران را نداریم و بزرگراه بسیج بار ترافیکی زیادی دارد و باید یک مسیر جایگزین دیگری داشته باشیم.

وی گفت:اولویت‌ها در کمیسیون‌ها بررسی خواهد شد. سند بالادستی هم طرح جامع ترافیک خواهد بود که اگر نیاز به بازنگری باشد حتما اعمال خواهد شد، اما کسی حق ندارد که سلیقه‌ای مخالف یا موافق باشد و همه چیز بر اساس اسناد بالادستی عمل خواهد شد.به دلیل اینکه شهرداری تهران بودجه ندارد فعلا پروژه های نیمه تمام اولویت دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا