اجتماعی و فرهنگی

بهره برداری از فاز نخست باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور شهردار تهران

شامگاه شنبه نهم مردادماه سال ۱۴۰۰، فاز نخست پروژه احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) طی مراسمی با حضور دکتر پیروز حناچی شهردار تهران به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مهندس صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ضمن اعلام خبر فوق، احداث ۵ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری و پیاده روی با فضای سبز پیرامونی در محدوده مناطق ۱۷ و ۱۸ به انضمام اجرای یکی از اصلی ترین قطعات باغ راه به مساحت ۱۵ هزار متر مربع، احداث یک سازه خدماتی کوشک با محوطه پیرامونی و فضای سبز در محدوده منطقه ۱۸ را از مهمترین اقدامات به ثمرنشسته در قالب فاز نخست باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) ذکر و اضافه کرد: برای اجرای این بخش از پروژه، ۵۰ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری، خاکریزی، تحکیم و اصلاح بستر و ۱۰ هزار مترمکعب بتن ریزی انجام و ۱۰ هزار مترمربع به مساحت فضای سبز مناطق ۱۷ و ۱۸ افزوده شده است.

وی با یادآوری اینکه اولویت نخست حرکت در باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) با عابران پیاده و سپس دوچرخه سواران است، از طراحی مسیرهای مناسب سازی شده پیاده روی و دوچرخه سواری به طول ۸ کیلومتر (از میدان شهدای مدافع حرم تا روددره کن) در این پروژه خبر داد و گفت: ۵ کیلومتر از طول این مسیرها در قالب فاز نخست به ثمر نشسته است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران همچنین با بیان آنکه ارائه خدمات محلی و سازماندهی مجموعه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی (به ویژه برای کودکان، جوانان و بانوان)، ایستگاه دوچرخه و خدمات شهری و محله‌ای در ۲۲ سازه کوشک پیش بینی شده است، از احداث یکی از این سازه ها به مساحت ۳۳۰ مترمربع در فاز نخست پروژه خبر داد و گفت: روشنایی و نورپردازی تمام فضاهای به ثمرنشسته در فاز نخست پروژه با اجرای ۶ برج روشنایی و ۱۶۰ پایه چراغ ویژه بوستان ها تامین شده است.

گفتنی است پروژه احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) پس از انتقال خط راه آهن تهران- تبریز به زیر زمین در سال ۱۳۹۲، روی بام این تونل در محدوده ای به طول تقریبی ۸ کیلومتر و کشیدگی شرقی- غربی و عرض متوسط ۳۰ متر با وسعت حدود ۲۷ هکتار تعریف شده است. فاز یک پروژه شامل محدوده ای به طول ۵ کیلومتر در محدوده مناطق ۱۷ و ۱۸ است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا