اجتماعی و فرهنگیصفحه اصلی

چمران خبر داد: تکمیل و دوطبقه کردن بزرگراه یادگار امام در برنامه کاری شورای ششم

عضو منتخب شورای شهر تهران گفت: پروژه تکمیل بزرگراه یادگار امام، پروژه‌ای بزرگ است و ما قصد داریم تا بر اساس طرح و برنامه‌ریزی، این بزرگراه را به صورت دو طبقه طراحی کنیم.

به گزارش شوراآنلاین، مهدی چمران با حضور در برنامه تهران ۲۰ در مورد برنامه‌های این دوره شورای شهر تهران در زمینه تقویت و گسترش حمل و نقل عمومی گفت: قصد داریم تا در این دوره چهار سال، پروژه‌های نیمه‌تمام گذشته را تکمیل کنیم.

وی افزود: ما خودمان را در دوره‌های گذشته در زمینه حمل و نقل عمومی نشان داده‌ایم و می‌توان گفت با  ۲۰۰کیلومتر مترویی که در ١٢سال خدمت قالیباف در سمت شهردار تهران ساخته شد، سابقه خوبی را در رزومه‌مان به ثبت رسانده‌ایم و البته در دو سال ابتدایی شروع پروژه نیز شاهد نتایج مطلوبی بوده‌ایم.

چمران خاطر نشان کرد:در بازه زمانی که در اختیارمان قرار دادند، توانستیم ۹۰ درصد پروژه از پروژه مذکور را به اتمام برسانیم و تنها دو خط شش و هفت باقی مانده، که بنابر پیش بینی من اگر شش ماه بیشتر فرصت داشتیم، می‌توانستیم آن را نیز تکمیل و به اتمام برسانیم.

وی ادامه داد: به عبارتی در طول چهار سال گذشته تنها نیمی از پروژه باقی مانده انجام شد، در خط هفت تنها یک الی دو ایستگاه اضافه شد و در خط شش نیز خطوط و ایستگاه‌هایی از قبل ساخته شد، تنها بهره‌برداری و افتتاح شد.

منتخب مردم در ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: از این رو تلاش داریم، تا در زمینه متروسازی این دو خط را تکمیل کنیم و در زمینه راه سازی شهری نیز برخی بزرگراه‌ها مانند بزرگراه یادگار امام که به اتمام نرسیده و مسیرهای دیگر که نیاز به خطوط فرعی کناری دارد را باید تکمیل کرد. البته پروژه تکمیل بزرگراه یادگار امام،پروژه‌ای بزرگ است و ما قصد داریم تا براساس طرح و برنامه‌ریزیمان این بزرگراه را به صورت دو طبقه طراحی کنیم.

چمران در پایان گفت: همچنین در زمینه حمل و نقل عمومی نیز، برنامه‌هایی در رابطه با تهیه اتوبوس و واگن مترو داریم و البته تهیه این واگن‌ها یکی از مشکلات اساسی ماست؛ چرا که این‌واگن‌ها باید خریداری و سپس مونتاژ شود، که با توجه به تحریم‌ها بازه زمانی بیش از یک سال را لازم دارد و نمی‌توان به سرعت تحولی را در این زمینه ایجاد کرد اما برنامه‌هایمان را در زمینه اتوبوسرانی آسان‌تر می‌توان اجرا کرد به شرط آنکه هزینه اولیه آن تأمین شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا