مدیریت شهری

رونمایی از سردیس و پلاک کوبی خیابان دکتر بدر الزمان قریب در منطقه ۹

با حضور، مشاور عالی مقام معظم رهبری و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، شهردار منطقه۹، ائمه جماعات و مدیران شهری، آیین رونمایی از سردیس و پلاک کوبی خیابان دکتر بدر الزمان قریب در مرکز آموزش های شهید حیدری(خانه مشق) منطقه۹ انجام شد.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۹، غلامعلی حداد عادل مشاور عالی مقام معظم رهبری و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی،گفت: شایسته است از مفاخر علمی و ادبی کشور در نامگذاری معابر استفاده شود؛ وی در ادامه از این اقدام شهردار منطقه ۹ در نامگذاری خیابانی بنام بانو بدرالزمان قریب قدردانی کرد.

در ادامه محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اهمیت نامگذاری در مدیریت شهری، گفت: یکی از مظاهر حقوق شهروندی، انتخاب نام شایسته و مناسب در فضاهای شهری است.

رئیس کمیته نامگذاری معابر شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: شورای پنجم، از اسامی شهدای والا مقام و مفاخری ایران اسلامی، در نامگذاری معابر و میادین شهری استفاده کرده است.

سید مصطفی موسوی شهردار منطقه ۹ نیز، با بیان این نکته که نامگذاری خیابان اجتماعی به بدر الزمان قریب با هماهنگی شواری شهر تهران، صورت گرفته است، گفت: پس از همفکری و ارسال پیشنهاداتی، کمیته نامگذاری شورای شهر، مقرر کرد تا خیابان اجتماعی در قسمت غربی پایتخت به نام بانو بدر الزمان قریب که از مفاخر ایران زمین هستند، نامگذاری شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا