اجتماعی و فرهنگیصفحه اصلی

چمران: شفافیت واقعی و نه شعاری در شهرداری ایجاد می کنیم/ احتمال اصلاح برخی مصوبه ها

به گزارش شوراآنلاین، مهدی چمران منتخب شورای شهر ششم تهران در نشست خبری درباره مصوبه برج‌باغ‌ها اظهار داشت: مصوباتی که تصویب شوند کسی آنها را لغو نمی‌کند مگر اینکه به نفع مردم بخواهیم آنها را اصلاح کنیم.مصوبه برج‌باغ‌ها را قبلا نداشتیم و بعداً این موضوع مطرح شد.

وی گفت: مصوبه ما در شورای عالی معماری و شهرسازی این بود که جایی که درخت یا باغ دارد به جای اینکه ۶۰ درصد زیربنا بدهند نصف یا ۳۰ درصد امکان ساخت و ساز وجود داشته باشد.همچنین ما اجازه داشتیم در شهر فقط مجوز ۴ طبقه را بدهیم البته قرارمان ۸ طبقه بود که این مسأله را نمی‌توان گفت مجوز برج چرا که برج ۱۲ طبقه به بالا محسوب می‌شود.و

منتخب شورای ششم تهران ادامه داد: شمال شهر تهران اغلب خانه‌ها درخت‌ و باغ دارند و به نظرم باید قانون مربوطه را اصلاح کرد تا هم مردم تشویق به حفظ درخت و باغ شوند و هم بتوانند ساخت و ساز انجام بدهند.

چمران ادامه داد:‌در حال حاضر شرایط به صورتی شده که اگر کسی درخت داشته باشد آن را همچون دشمن می‌بیند و به طور مثال چیزی پای درخت می‌ریزند که درخت خشک شود و به نظرم باید مردم را تشویق کرد که هم حفظ درخت به لحاظ مادی به صرفه باشد و هم اینکه بتوانند ساختمان هم بسازند.

وی در مورد موضوع شفافیت در شهرداری تهران گفت: آنچه که قبلا در مورد شفافیت کار شده و آنچه که شورای پنجم انجام داده را مدنظر قرار می‌دهیم و اضافه‌تر از آن به موضوع شفافیت توجه می‌کنیم این موضوع مورد استقبال ما است البته نه شفافیت شعاری بلکه از نوع واقعی آن و این موضوع از رویکردهای ما محسوب می‌شود.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد اینکه برنامه شما برای شورای عالی استان‌ها چیست گفت:‌فعلا نمی‌شود به این قضیه فکر کرد ۶ ماه فرصت است و مهم این بوده که برنامه‌های خوبی باید تبیین شود شورای عالی استان‌ها مربوط به کل کشور است و ان‌شاءالله کسی مستقر خواهد شد که ارتباط خوبی با دولت و مجلس داشته باشد.

منتخب شورای ششم تهران در مورد یارانه حمل و نقل عمومی گفت: در اکثر کشورها حمل و نقل سنگین بر عهده دولت است و پس از ساخت و در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌گیرد ولی در کشور ما دولت یارانه و سهم خود را نمی‌پردازد.

وی بیان داشت:‌سال آخری که ما در شورا بودیم ۵ هزار میلیارد تومان برای مترو کنار گذاشتیم و دولت نیز ۴۰۰ میلیارد تومان اختصاص داد که فقط شاید ۶۵ درصد آن محقق شد بنابراین دولت‌ها سهمیه و یارانه خود را در این زمینه به شهرداری‌ها نداده‌اند.

چمران در مورد انتخاب شهردار جدید گفت: در این باره یک فرد تصمیم نمی‌گیرد و شورا باید تصمیم‌گیری کند. هنوز تفکری نشده و حالا باید برای آن تصمیم‌گیری کنیم.

وی درباره بدهی های شهرداری خاطرنشان کرد: آخرین رقم بدهی‌های اعلام شده شهرداری ۶۵ هزار میلیارد است البته رقمی که ما شهرداری را تحویل دادیم ۱۶ هزار میلیارد بود و این نهاد همواره بدهی داشته است.

چمران بیان داشت: در سال آخر بدهی‌های دوره چهارم شهری قدری بیشتر شد چراکه به نفع شهر بود تا پروژه‌ها سریع‌تر تکمیل شود و به همین منظور از بانک قرض گرفتیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا