مدیریت شهری

ارتباطات مجموعه‌ای از مهارت های تعهد، تخصص، علم، هنر و خلاقیت

‍ یادداشت مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۲ به مناسبت گرامیداشت روز و هفته ارتباطات و روابط عمومی

به نام خالق ارتباطات

درعصری که ارکان جوامع بشری در تمامی عرصه‌ها بر زیرساختی کارآمد به نام علم “ارتباطات” استوار است و ارتباطات بین انسان ارزش فزاینده پیدا کرده و به جایگاه اول تبدیل شده است،نقش روابط‌عمومی و مسئولیت پذیری اجتماعی آن بسیار قابل اهمیت است.

ارتباطات از آن جهت زیبا، پویا و پایدار است که مجموعه‌ای از مهارت‌های متنوع از جمله تعهد، تخصص، علم، هنر و خلاقیت را یکجا به همراه دارد،روابط عمومی نیز به عنوان شاخه‌ای مهم و موثر در مقوله ارتباطات ، بیش از آنکه یک حرفه و مسئولیت باشد، رویکردی علمی، اخلاقی، انسانی و اجتماعی در بدنه هر تشکل و سازمان است ، “روابط عمومی نه یک شغل اداری، بلکه یک شوق اداری است”، زیرا فعالان این حوزه با عشق، شور، نشاط، ایده‌های نو، فناوری روز، هنر و خلاقیت گام برمی‌دارند و روحشان با سکون و ایستایی میانه‌ای ندارد.

روابط عمومی یعنی گسترش شتابان «سرمایه ارتباطی» در سایه اعتمادسازی، یکپارچگی و همکاری، تقویت درک متقابل، ارتقای بهره وری ارتباطی، بکارگیری نظارت مردمی، افزایش خلاقیت اجتماعی، شتاب دادن به داد و ستدهای ارتباطی برای مبادله آرامش ،و امروز این حلقه ارتباط “مدیران با کارکنان و مجموعه سازمان با مخاطبان” دوران ساختار کهن و سنتی خود را پشت سر گذاشته و بر روش‌های نوین بر اثرگذاری مفید تکیه دارد.

کار روابط عمومی کار دل است،دغدغه‌ای همیشگی برای اجرای بهترین رویدادها و اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مخاطبان، و دراین مسیر روابط عمومی تنها درصورتی می تواند اثر گذار باشد که از سکون بپرهیزد ،پویا باشد و با اقتضائات روز گام بردارد.

اگرچه این اصول در بیان، کوتاه و آسان است و در عمل، همت، درایت و مسئولیت بالایی می‌طلبد؛ اما همه ما در سازمان، تمام تلاش خود را برای ارائه بهترین خدمات با تکیه بر این رویکرد موثر بکار بسته‌ایم و امیدوارم بیش از پیش با شناسایی نقاط قابل بهبود و کاستی‌ها، بهترین رضایتمندی، پاسخگویی را در کارنامه خود ماندگار کنیم.

نامگذاری ۲۷ اردیبهشت ماه به نام روز ارتباطات و روابط عمومی که به مثابه آینه تمام نمای انتظارت و مطالبات مردم از سازمان ها و نهادها عمل می کنند، بیانگر اهمیت روز افزون شبکه های ارتباطی در دنیای پیچیده امروز است. بر این اساس با تبیین شعار هفته روابط عمومی سال ۱۴۰۰ تحت عنوان “روابط عمومی ؛ عامل پیوندها، مانع گسست ها”، فرصتی مغتنم برای بازبینی هوشمندانه و منصفانه راه های طی شده در جهت تعامل و تامین دانش اجتماعی و نیز ترسیم و تبیین افق ها و چشم اندازهای روشن برای فردای بهتر است.

این روز پر اهمیت را به همه فعالان این عرصه مهم به ویژه همکاران سخت کوشم در شهرداری تهران تبریک عرض نموده و آرزوی موفقیت و سلامتی را از ایزد منان برایتان خواستارم.

علی طهماسبی
مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۲ تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا