اجتماعی و فرهنگی

امشب یارانه واریز می شود

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  یارانه اسفند ماه شصت ویکمین مرحله از پرداخت یارانه نقدی است که از سال ۱۳۸۹ تاکنون به ازای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان واریز شده است.

کسری های ناشی از روند نامطلوب اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و همچنین توزیع همگانی آن بین بیش از ۷۶ میلیون نفر موجب ورود دولت یازدهم به غربالگری یارانه بگیران شد، اما کافی نبودن بانک های اطلاعاتی و خطاهای ناشی از آن، این موضوع را با چالش های بسیاری همراه کرد به گونه ای که با وجود حذف بیش از سه میلیون نفر از دریافت نقدی در سال جاری، ۹۰۰ هزار نفر به این موضوع معترض شده و یارانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر دوباره برقرار شد.
اما با مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه سال آینده، قرار است گروه های خاص از دریافت یارانه نقدی حذف شوند؛ همچنین دولت موظف است تا تیرماه سال آینده اقشار هدف را از دریافت یارانه کنار بگذارد.
براین اساس، یارانه نقدی تجار، اعضای هیات علمی دانشگاه ها، مراکز آموزشی، پژوهشی، علمی دولتی و غیردولتی، پزشکان، قضات دادگستری، افرادی که امسال بیش از ۱۵۰ میلیون ریال مالیات پرداخته اند، همچنین کارکنانی که دریافتی درآمد آنها بیش از ۳۰ میلیون ریال است از دریافت یارانه منع خواهند شد.
همچنین براساس این مصوبه، کارکنان نیروهای مسلح که دریافت سالانه آنها بیش از ۳۵۰ میلیون ریال و بازنشستگانی که دریافتی سالانه مستمری بازنشستگی آنها افزون بر ۳۵۰ میلیون ریال است، از دریافت یارانه حذف می شوند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا