مدیریت شهری

با اجرای طرح استقبال از نوروز ۱۴۰۱؛ قلب پایتخت بوی بهار به خود گرفت

مسعود رنجبریان شهردار منطقه ۶ تهران ازاجرای طرح استقبال از بهار در این منطقه مرکزی پایتخت خبر داد.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۶، رنجبریان با اعلام این خبر گفت: طرح استقبال از بهار در آستانه فرارسیدن ایام نوروز و به منظور فراهم کردن شرایط مناسب برای شروع سال جدید توسط عوامل اجرایی این منطقه در حال اجراست.

بوستان ها برای استقبال از نوروز بازپیرایی شدند

شهردار منطقه۶ با اشاره به آغاز فعالیت ستاد استقبال از نوروز در منطقه شش گفت: رنگ آمیزی نیمکت های محوطه بوستان ها جهت زیباسازی بصری، گل آرایی تمام سرویس های بهداشتی با گل های آپارتمانی، بازسازی آلاچیق ها و رنگ آمیزی المان های بوستان در دستور کار قرار گرفته است.

تعمیر سطل های زباله، ، بهسازی و مرمت سنگ فرش های سطح بوستان، مرمت سردیس ها و تندیس های بوستان، تعمیر و بهسازی اسکان کارگری و نوسازی و تعویض وسایل بازی فرسوده ، رفع نقص آبنماها، شستشو و رنگ‌آمیزی مبلمان شهری، ساماندهی نمازخانه‌ها، بهسازی سرویس های بهداشتی و رنگ‌آمیزی جداول سطح شهر در راستای طرح استقبال از بهار اجرا شد.

قلب پایتخت با فرش هایی از گل به استقبال بهار رفت

مسعود رنجبریان گفت: این فرش گل ها در ضلع شمال و جنوب تونل رسالت، بزرگراه مدرس ، بزرگراه کردستان، بزرگراه حکیم و بزرگراه همت-کردستان اجرا شد.

به گفته رنجبریان، ۱۴۲۲۰ متر مربع گل آرایی و اجرای طرح گل در بوستان ها ، میادین و معابر و بیش از ۱۸۰۰ متر مربع کاشت نشا فصل گل آرایی در میادین و بزرگراه ها ،لچکی ها و …. منطقه صورت گرفت.

رنجبریان ادامه داد: تعداد ۳۰۰ باکس پالونی بر روی نرده های پل کریم خان ،میدان حضرت ولیعصر(عج)،گمنام تقاطع کارگر نصب و انواع گلهای بهاری در آن کاشته شد علاوه بر اینکه تعداد ۷۰ باکس طبقاتی و باکس مستطیلی شکل در میادین و سطح معابر منطقه که از نظر پوشش گیاهی دارای تراکم کمتری بود استقرار و گل آرایی شد.

سفره هفت سین در قلب پایتخت گسترده شد

رنجبریان اظهار داشت: به دنبال ویژه برنامه های استقبال از بهار برای آماده سازی فضای شهری ویژه نوروز ۱۴۰۱ المان سفره های هفت سین در بوستان ها و نقاط پرتردد شهری نواحی شش گانه نصب شده است.

او ادامه داد: تخم مرغ های رنگی نیز به عنوان یکی دیگر از المان های نوروزی در معابر و بزرگراه ها تعبیه، و سیمای شهر نوروزی شده است.

شهردار منطقه۶ با بیان اینکه بخشی از نوروز برای خیلی از ما ایرانی‌ها در هفت‌سین سفره عید خلاصه می‌شود، یادآور شد: برنامه های نوروزی این ایام همچنان تا پایان تعطیلات ادامه دارد تا با حفظ سیمای بهاری و نوروزی، شادابی و نشاط شهروندان دوچندان شود.

استقرار تخم مرغ نوروزی در زیباترین بلوار تهران

۲۶ تخم مرغ نوروزی در بلوار کشاورز مستقر شد و هنرمندان برای رنگ آمیزی اولین جشنواره نوروز ۱۴۰۱ در منطقه۶ حضور یافتند.

جشنواره تخم‌مرغ‌های نوروزی با هدف ارتقای سطح کیفی فضای شهری، ایجاد حس شور و نشاط بهاری در دو سایت اصلی بلوار کشاورز و پلازای هفت تیر برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا