اجتماعی و فرهنگی

دکتر چوبینه در جشن مجازی شکرانه: به دستور شهردار همه ظرفیت شرکت شهر سالم را در اختیار ستاد مبارزه با کرونا قرار دادیم

دکتر حمید چوبینه، طی سخنانی در مراسم «جشن مجازی شکرانه؛ گرامی‌داشت یک سالگی مقابله کادر درمان شرکت شهر سالم»، به تشریح فعالیت‌های این شرکت در دوره یک ساله شیوع کرونا پرداخت.

به گزارش شوراآنلاین، مدیرعامل شرکت شهر سالم ضمن تقدیر از زحمات کلیه کارکنان شرکت شهر سالم در مراکز سطح شهر تهران گفت: از ابتدای اعلام رسمی ورود کرونا به کشور، شهرداری تهران همه امکانات و توان خود را در اختیار سلامت مردم قرار داد. این را جناب شهردار در جلسه‌ای که در اولین روز اسفند سال گذشته برگزار شد، به همه بخش‌ها تکلیف کردند.

دکتر چوبینه ادامه داد: در روزهایی که هنوز بسیاری از مراکز درمانی ورود افراد مشکوک به کرونا را ممنوع کرده بودند، ما به دکتر زالی رئیس ستاد مبارزه با کرونا شهر تهران اعلام کردیم که همه درمانگاه‌های ما ذیل فرماندهی واحد ستاد، درخدمت سلامت مردم است.

وی با اشاره به راه‌اندازی لاین ویژه خدمت به بیماران مشکوک به کرونا در کلیه درمانگاه‌های شهرداری گفت: در زمانی که دو بیمارستان معین یعنی مسیح دانشوری و یافت‌آباد تنها مراکز درمان بیماران کرونایی اعلام شده بودند، درمانگاه منطقه یک ما سرریز بیماران مسیح دانشوری را با موفقیت تمام مدیریت کردند و توانستند فشار زیادی از بار مراجعان را از بیمارستان مسیح دانشوری خارج کنند. در تک تک مراکز ما اتاق‌ها و لاین‌های ویژه‌ای برای مراجعان مشکوک به کرونا ایجاد شد تا از انتقال بیماری به دیگر مراجعان پیشگیری شود.

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهروندان را بهره‌برداران اصلی خدمات درمانگاه‌های شهرداری در حوزه کرونا دانست و اضافه کرد: لاین خدمات ویژه ما برای کارکنان شهرداری در حوزه کرونا، از طریق اورژانس و پزشک خانواده شرکت شهر سالم به صورت مشاوره تلفنی و درمان در منزل انجام می‌گرفت.

وی به طرح غربالگری کرونا هم اشاره کرد و گفت: در روزهای ابتدای شیوع، به دستور دکتر مظاهریان پایش سلامت کلیه کارکنان شهرداری در دستور کار قرار گرفت. همکارانم در بخش بهداشت در همان اسفندماه غربالگری کارکنان بهشت زهرا را انجام دادند و در همان روزهای نخست ۱۵ نفر از همکاران مبتلا در این بخش را شناسایی کردند و جلوی انتقال بیشتر را گرفتند. در ایام نوروز ۴۲ تیم سیار و ۱۸ تیم در درمانگاه‌های ما کار غربالگری پرسنل شهرداری را انجام دادند.

دکتر چوبینه افزود: در همان روزهای تعطیل عید نوروز، برای کارکنان بخش‌هایی که در حال خدمت‌رسانی مستقیم به مردم بودند مثل بهشت زهرا، آتش‌نشانی، سازمان مدیریت پسماند، شرکت شهروند و سازمان میادین میوه و تره‌بار، هم به جهت توجه به سلامتی همکاران و هم برای حفظ سلامت شهروندان کار غربالگری به سرعت انجام شد و متعاقب آن برای همه سازمان‌ها، شرکت‌ها و مناطق شهرداری این طرح صورت پذیرفت که در نوع خود کار ماندگاری بود که معاون وزیر بهداشت از این کار تقدیر کردند و الگویی برای دیگر سازمان‌ها شد.

وی با اشاره به ارتباطات بسیار نزدیک کادر درمان شرکت شهر سالم با کارکنان شهرداری از طریق انواع مشاوره‌های درمانی گفت: در مرکز جامع سلامت روان به مدد تیم متخصصی که گرد هم آمدند، با روش‌های دقیق و علمی و با مشاوره‌های روانشناسی و ویزیت روان‌پزشکی از راه دور، بازگشت کسانی که خود یا اطرافیانشان دچار کرونا شده بودند یا مصیبتی را متحمل شده بودند، تسهیل شد.

مدیرعامل شرکت شهر سالم با گرامی‌داشت سه شهید مدافع سلامت شرکت شهر سالم خاطرنشان کرد: این وظیفه ماست که بمانیم و راه این عزیزان را ادامه بدهیم، بمانیم و موجب رفع آلام مراجعانمان شویم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: هرچند هنوز نتوانسته‌ایم آنچنان که باید این بیماری را شکست دهیم اما با دل‌های نزدیک به هم، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشت و با تلاش و کوشش گران‌سنج پزشکان و پرستاران و با خلاقیت و هوش دانشمندان انشااله می‌توانیم هر چه زودتر از شر این بیماری نجات پیدا کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا