سیاسیصفحه اصلی

معاون شهردار اسبق تهران: بیانیه سیاسی و تکرار ادعاهای طی چهار سال گذشته هیچ دستاوردی برای آقایان ندارد

درست در ساعاتی که ماجرای بازداشت‌های مدیران شهرداری تهران مطرح شده بود، رییس کمیسیون فرهنگی و  اجتماعی شورای شهر تهران در نشست علنی و نطق خود شروع به صحبت ‌کردن درباره فساد در دوره پیشین مدیریت شهری تهران کرد.

آقای محمد جواد حق‌شناس همچنین در سخنان خود با اشاره به اینکه افتخار شورای پنجم تلاش برای مقابله با این فساد سیستماتیک و جایگزینی شفافیت است، خواستار ارائه توضیحات قضایی درباره پرونده قائم‌مقام سابق شهردار تهران شد؛ البته اظهارات این مقام فعلی در شورای شهر تهران با واکنش آقای ناصر امانی، معاون پیشین برنامه‌ریزی شهرداری تهران مواجه شد.

به گزارش شوراآنلاین، امانی در پاسخ خطاب به رییس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: صحبت‌های آقای حق‌شناس بیانیه سیاسی و از روی عصبانیت و خالی بودن کارنامه این دور ه شورای شهر بود.

معاون اسبق شهردار تهران گفت: لحن  تند و پرخاشگر آقای حق‌شناس همراه با خواندن بیانیه سیاسی و تکرار ادعاهایی که بارها طی چهار سال گذشته تکرار شده است، هیچ دستاوردی برای آقایان ندارد.

امانی با اشاره به خالی بودن کارنامه این دوره مدیریت شهری گفت: ناچارند به جای ارائه گزارش عملکرد به مردم فرا فکنی کنند و به تهمت و افترا بستن به مدیران گذشته بپردازند.

ناصر امانی با اشاره به بازداشت دو گروه از شهرداران مناطق منصوب آقایان و مدیران شرکت فروشگاهی شهروند در رابطه با فساد مالی، گفت: ادعای مبارزه با فساد و شفافیت که شعار این آقایان بود با شبکه‌های فسادی که پی‌درپی در حال کشف و برملا شدن است، هماهنگی ندارد  و عصبانیت و پرخاشگری آقای حق‌شناس و دیگر مدیران برای این است تا شکست و ناکامی شعارهایشان را توجیه کنند.

معاون اسبق شهردار تهران همچنین تاکید کرد: ادعاها و تهمت‌های آقای حق‌شناس به شهردار سابق  و رییس فعلی مجلس و مدیران آن دوره هیچ اعتبار حقوقی و مستندی ندارد و خود ایشان هم می‌داند اگر بنا بر رسیدگی قضایی به ادعاهای ایشان با شکایت شهردار و مدیران سابق باشد،  قطعا  محکوم خواهد بود.

مدیرانی که جهادی نبودند
امانی گفت حملات کلی مثل «شهرفروشی»، «تراکم‌فروشی»، «انباشت نیروی انسانی» و «انباشت بدهی بانکی» و… و نقل قول دروغ از شهردار اسبق تهران آقای دکتر قالیباف که اصلاح‌طلبان در باتلاق شهرداری غرق خواهند شد، نمی‌تواند بی‌عملی و شکست تاریخی این دوره مدیریت شهری را از ذهن مردم بزداید. اگر دکتر قالیباف چنین سخنی گفته باشد، منظورش این بوده است که شهر تهران مدیر جهادی تلاشگر  و قاطع و ریسک‌پذیر می‌‌خواهد که تصمیم بگیرد و قاطعانه اجرا کند از پل صدر تا بزرگراه امام‌علی؟ع؟ از دریاچه چیتگر تا بوستان ولایت، از تونل توحید تا تونل رسالت از ۲۹۰  کیلومتر مترو تا ۱۲۰ ایستگاه آتش‌نشانی، نه مدیریتی که هنرش تعویض نام میادین و خیابان‌ها باشد و پس از چهار سال سایت ثبت آرزوی شهروندان را افتتاح کند.

امانی گفت: خطاب و عتاب آقای حق‌شناس به قوه قضاییه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ستاد کل نیروهای مسلح در اختیارات و وظایف یک عضو شورای شهر نیست و قانون نحوه رسیدگی و هماهنگی بین شورای شهر و مدیریت شهری را با سایر مراجع کشور مشخص و تبیین کرده است، نه اینکه بعد از چهار سال به یکباره نطق آقایان گل کرده و در قالب یک بیانیه سیاسی عملکرد همه این نهادها را با جملات و سوالات کلی زیر سوال ببرند.

وی در ادامه یادآور شد: آقایان هرچه خواستند گفتند و هر پرونده‌ای که تصور می‌‌کردند برای مدیران اسبق شهرداری حتی تا  معاون ناحیه ساختند و برای مراجع قضایی و تخلفات اداری و… ارسال ‌کردند اما به دلیل سیاسی بودن و غیرمستند بودن اکثر قریب به‌اتفاق آن‌ها منع تعقیب یا تبرئه ‌گرفتند.

معاون اسبق شهرداری تهران گفت: وقتی سخنگوی قوه قضاییه و رییس محترم ستاد کل نیروهای مسلح به‌صورت مکتوب و رسمی اعلام می‌کند پرونده مربوط به نیروهای مسلح و سازمان قضایی آن نیروهاست جز یک نفر و هیچ متهمی هم از مدیران اسبق شهرداری در آن پرونده دخالتی ندارد اصرار یک طیف سیاسی بر ارتباط دادن آن به شهردار اسبق تهران و مدیران دیگر جز ‌انگیزه سیاسی و تخریب رقیبی که از کارآمدی و محبوبیت وی نگران شده‌اند، ندارد.

منبع:صبح نو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا