مدیریت شهری

سبزه نوروزی با طعم مرکبات در منطقه ۱۳

به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ، پویش سبزه نوروزی با دانه مرکبات به منظور حفظ محیط زیست ، مصرف بهینه و صرفه جویی آب در محلات منطقه ۱۳ راه اندازی شد.

به گزارش شوراآنلاینوو به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳ ، مجتبی شکری ، شهردار منطقه با بیان اینکه چند روزی است که پویش متفاوتی توسط اداره آموزش شهروندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی در فضای مجازی محلات منطقه راه اندازی شده است ، گفت : این پویش فرهنگی که هدف نهایی آن فرهنگسازی و ارتقای آگاهی شهروندان است ، از یک رویداد به ظاهر ساده آغاز می شود.

او با بیان اینکه هر سال معمولا از بذر های گندم و عدس برای کاشت سبزه عید استفاده می شود و با همین شیوه ، میلیون ها کیلو غلات و میلیارد ها لیتر آب هدر می رود بیان کرد : از این رو با هدف فرهنگسازی و ارتقای آگاهی شهروندان برای صرفه جویی و حفظ منابع و سرمایه های آبی و محیط زیست ، این پویش را برگزار می کنیم تا مردم بیش از پیش این موضوع را رعایت کنند.

شهردار منطقه بیان کرد :با توجه به شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا، پویش کاشت دانه مرکبات با هشتگ آموزش شهروندی همراه با فیلم آموزشی در کانال و فضای مجازی سرای محلات منتشر می شود.

به گفته شکری این آموزش ها برای تمامی گروه های سنی است و کودکان و والدین می توانند با انجام آن در کنار هم زمانی متفاوت را سپری کنند
شهردار منطقه ، ویژگی اصلی این پویش را ، بهره مندی از سبزه نوروزی بعد از سپری شدن ایام سال نو برشمرد و اضافه کرد : شهروندان در این پویش با تهیه سبزه از دانه مرکبات مانند پرتغال ، لیمو و نارنج که دور انداختنی نیست و بعد از ایام عید هم می تواند به رشد خود ادامه بدهد به حفظ محیط زیست کمک کرده و در نهایت می توانند یک نهال داشته باشند.

شکری یادآور شد: همکاران من در این پویش به دنبال ارزیابی و برگزاری مسابقه و فضای رقابتی نیستند ، بلکه امیدوارند این طرح به نغییر رفتار شهروندی منجر شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا