مدیریت شهری

لزوم اشاعه تفکر شهدای آتش نشان/ رسانه و شهروندان مطالبه گر ایمنی اماکن باشند

به گزارش شوراآنلاین، مجتبی شکری شهردار منطقه ۱۳ در چهارمین سالگرد شهدای حادثه ساختمان پلاسکو به نام بزرگداشت یاران خلیل ضمن تأکید بر اشاعه تفکر و اندیشه شهدای آتش نشان؛ خواستار مطالبه گری مردم از مسئولین در ایمن سازی اماکن و پیشگیری از این حوادث شد.

شهردار منطقه ۱۳ در این مراسم گفت: چهار سال از آن حادثه تلخ می گذرد؛ شهادت و رشادت آتش نشانان را در آن لحظه های حساس عملیات کمتر کسی درک کرده است و شهدای آتش نشان پلاسکو با جان فشانی لحظه انسانیت را برایمان ترجمه کردند.

مجتبی شکری با بیان اینکه بزرگداشت حماسه پلاسکو از سه منظر قابل درک و توجه است، اظهار داشت: بخش اول بزرگداشت شهدای پلاسکو و ۱۶ آتش نشان شهید این حادثه است که عملی پسندیده است؛ ولیکن مهمتر از بزرگداشت اشخاص، گرامیداشت اندیشه و تفکرات شهداست که باعث رشد جامعه است.

وی افزود: اشاعه این تفکر و اندیشه که افرادی هستند که حاضرند جان خود را برای سلامت دیگران و زنده ماندن افراد جامعه در راه خدا نثار کنند، اهمیتی به مراتب بالاتر دارد؛ چرا که این تفکر و اندیشه بالاترین سطح انسانیت است.

مهندس شکری از پیشگیری وقوع این حوادث و مطالبه گری مردم از مسئولین در ایمن سازی اماکن شهری به عنوان بخش مهم و حائز اهمیت گرامیداشت حادثه شهدای پلاسکو یاد کرد و تصریح کرد: امروز حدود هزار ساختمان وجود دارد که ممکن است هر لحظه حادثه ای در حد پلاسکو و یاد بدتر از آنرا رقم بزنند و این وظیفه رسانه و شهروندان است که با مطالبه گری از مسئولین بخش های مختلف نگذارند این حوادث تکرار شود.

وی افزود: موضوع ساختمان پلاسکو یک هشدار است که همه ما توجه کنیم شاهد ایمنی بیشتر در ساختمان ها، بوستان ها، معابر و بخش های عمومی شهر باشیم.

شهردار منطقه ۱۳ در عین حال ضمن تقدیر از خانواده های معظم شهدا بالاخص شهدای فاجعه پلاسکو، اظهار داشت: همیشه در قلبمان به یاد این شهیدان عزیز هستیم و این غرور برای همیشه بر سینه مان خواهد درخشید.

گفتنی است؛ اجرای نمایش، گروه سرود و همخوانی مشکلات و تقدیر از خانواده های شهدای گرانقدر آتش نشان حادثه پلاسکو از جمله بخش های برگزار شده در این مراسم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا