شورای شهرصفحه اصلی

دریافت وام ۵ هزار میلیارد تومانی توسط مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری شهر تهران

سخنگوی شورای شهر تهران ضمن تذکر به حناچی به دلیل دریافت وام ۵ هزار میلیارد تومانی توسط مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری شهر تهران گفت: دریافت وام بدون مجوز شورا غیرقانونی است و نباید شهرداری بدون مجوز شهر را مقروض کند.

به گزارش شوراآنلاین، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر در تذکری به شهرداری درباره دریافت وام بدون مجوز شورا اظهار داشت: سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران در مرداد امسال برای مشخص کردن چارچوب همکاری در جهت سرمایه‌گذاری در سه پروژه با یک شرکت خصوصی تفاهم‌نامه امضاء کرده است و طبق آخرین بررسی‌های من تفاهم‌نامه در حال حاضر فسخ شده و همکاری با این شرکت خاتمه یافته است.

وی افزود: این تفاهم‌نامه هر چند سرمایه‌گذاری تا مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو را پیش‌بینی کرده اما به هر جهت در راستای ارزیابی تعرفه‌ای و تعیین چارچوب همکاری در نظر گرفته شده است و فی‌النفسه خلاف مقررات ملاک عمل امضاء نشده است.

سخنگوی شورای شهر تهران بیان داشت: آنچه در حال حاضر سبب تذکر من به حناچی شده الحاقیه‌ای است که به یکی از این تفاهم‌نامه‌ها در تیر امسال بین سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران و همان شرکت منعقد شده و شرکت مذکور متعهد بوده است جهت اعلام حسن نیت به اجرای مفاد تفاهم‌نامه‌های قبل ۵۰ هزار میلیارد ریال به صورت علی‌الحساب به شهرداری پرداخت کند.

اعطا گفت: مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری طی نامه ای به مدیرعامل بانک شهر از آن بانک خواسته که پس از واریز ۵ هزار میلیارد تومان به حساب سازمان سرمایه‌گذاری ضمانت‌نامه‌ای صادر شود.بر همین اساس شهرداری تهران با دریافت مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان مدیون شرکت پرداخت‌کننده خواهد شد و طی مهلت معینی باید آن را بازپرداخت کند که ضمانت انجام تعهد به بازپرداخت این مهلت یک فقره ضمانت‌نامه بانکی است.

وی گفت: درخواست صدور ضمانت‌نامه به اندازه مبلغ توافق شده نشان می‌دهد این مبلغ مثل بسیاری از وام‌های بانکی در صورت ارائه ضمانت‌نامه معتبر به سازمان سرمایه‌گذاری به شهرداری پرداخت خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: دریافت چنین مبلغی، دریافت وام یا امر به دریافت وام به حساب می‌آید در حالی که تصویب وام‌های شهرداری بر عهده شورای شهر است.

اعطا تأکید کرد: چطور ممکن است در شهرداری تهران مدیری تصمیم بگیرد شهرداری را ۵ هزار میلیارد تومان مقروض کند بدون آنکه شورا مطلع باشد و من در این زمینه به حناچی تذکر می‌دهم و باید توجیه روشنی در جهت این اقدام غیرقانونی ارائه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا