مدیریت شهری

پیگرد قضایی مسببان تخریب فضای سبز منطقه ۶

در پی انتشار تصاویری از اقدام بدون مجوز در محدوده کوی دانشگاه تهران و تخریب بخشی از فضای سبز فضای سبز پردیس شمالی دانشگاه شهرداری منطقه ۶ از اقدام قانونی در برابر این تخلف خبر داد.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶، پیرو انتشار تصاویری از عملیات عمرانی در محدوده پردیس شمالی دانشگاه تهران و قطع درختان که در داخل محدوده کوی دانشگاه و توسط عوامل اجرایی کوی انجام شده مرتضی خوریانی شهردار ناحیه ۴ منطقه ۶ اظهار داشت: عملیات عمرانی مذکور و قطع درختان بدون اخذ مجوز قانونی و به صورت خودسرانه توسط عوامل دانشگاه انجام شده است.

خوریانی افزود: در پی وصول گزارش هایی از سوی شهروندان در سامانه ۱۳۷ عوامل اجرایی ناحیه چهار به سرعت برای بررسی موضوع و جلوگیری از ادامه این فعالیت عمرانی غیر قانونی و بدون مجوز وارد عمل شده و از مسئولین مربوطه خواستار توقف عملیات شدند.

وی افزود:متاسفانه عوامل ذیربط در کوی دانشگاه تهران ضمن عدم همکاری با مدیریت شهری از ورود و بازدید ناظران و عوامل اجرایی این ناحیه به داخل محدوده عمرانی که در پشت میله های کوی دانشگاه قرار داشت ممانعت نمودند.

خوریانی خاطر نشان کرد: بر این اساس و با توجه به اینکه این اقدام دانشگاه مغایر با ماده ۵ آیین نامه اجرایی قانون حفظ و اصلاح گسترش فضای سبز در شهرها بوده و بر اساس ماده ۶۸۶ قانون مجازات اسلامی جنبه مجرمانه دارد

مدیریت شهری منطقه ضمن انعکاس موضوع به مراجع قضایی نسبت به ثبت شکایت در دادسرای ناحیه ۳۷ امور شهرداری ها به دلیل قطع بدون مجوز درختان و انجام عملیات ساخت و ساز بدون مجوز در محدوده کوی دانشگاه، پیگرد قانونی عاملان و استیفای حقوق عمومی شهر و شهروندان را در دستور کار جدی قرار داده است.

خوریانی تاکید کرد: موضوع قطع درختان و آسیب به منابع طبیعی از خطوط قرمز مورد توجه همه شهروندان و آحاد جامعه بوده و مدیریت شهری نیز در این زمینه بدون مسامحه احقاق حقوق عمومی را دنبال خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا